در این استان‌ها باران رگباری می بارد + اسامی/ خنک‌ترین استان و مناطق کشور کجاست؟

کارشناس سازمان هواشناسی از بارش‌های رگباری در ۵ استان و تداوم هوای گرم در کشور تا پایان هفته خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ کارشناس سازمان هواشناسی کشور با پیش‌بینی جوی آرام برای بیشتر مناطق کشور در سه روز آینده، از تداوم هوای گرم طی امروز و فردا در بیشتر مناطق کشور خبر داد و گفت: بعدازظهر امروز در ارتفاعات البرز مرکزی، جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و مناطق جنوب‌شرق فارس و هرمزگان بارش‌های رگباری رخ می‌دهد.

طبق گزارش وزارت راه و شهرسازی، کبری رفیعی با تشریح آخرین وضعیت جوی و آب و هوای کشور، اظهار کرد: طی سه روز آینده بیشتر مناطق کشور جوی پایدار و آسمان صاف را تجربه می‌کنند.

وی افزود: امروز و در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات البرز مرکزی، بخش‌هایی از جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و مناطق جنوب شرق فارس و هرمزگان در اثر رشد ابرهای همرفتی بارش‌های رگباری رخ خواهد داد.

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه رگبارها به شکل پراکنده و گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد خواهد بود، گفت: از اواخر وقت روز پنجشنبه مجدداً در مناطقی از شمال غرب، سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز بارش‌ها آغاز می‌شود که روز شنبه آینده ادامه خواهد داشت.

پیش‌بینی افزایش دما در استان‌های شمالی

رفیعی بیان کرد: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (امروز و فردا) در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل روند افزایشی دما پیش‌بینی می‌شود و در سایر مناطق کشور گرمای هوا ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: طی پنج روز آینده در شرق و شمال شرق کشور و بخش‌هایی از مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز در برخی ساعات وزش باد، شدید خواهد شد که در مناطق مستعد سبب خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

وزش باد شدید و احتمال توفان شن در شرق کشور

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از روز چهارشنبه (فردا) تا اوایل هفته آینده در شرق کشور به ویژه در منطقه زابل وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی شده است که احتمال توفان شن هم وجود دارد.

رفیعی اعلام کرد: آب‌های دریای خزر طی روزهای جمعه و شنبه مواج و متلاطم خواهد شد و آب‌های دریای عمان طی پنج روز آینده مواج و متلاطم است که فعالان دریایی و صیادان باید توجه داشته باشند.

افزایش باد در پایتخت

وی آسمان امروز تهران را صاف پیش‌بینی کرد و گفت: در ساعات بعدازظهر پایتخت افزایش باد را خواهد داشت و بیشینه دمای امروز به ۳۸ درجه و کمینه دما هم به ۲۸ درجه می‌رسد.

کارشناس سازمان هواشناسی خنک‌ترین مرکز استان را امروز شهرکرد با دمای کمینه ۱۲ درجه، ارومیه با دمای ۱۴ درجه و اردبیل با دمای ۱۵ درجه اعلام کرد.

خنک‌ترین استان و مناطق کشور کجاست؟

رفیعی همچنین تاکید کرد: خنک‌ترین مناطق کشور امروز بانه در استان کردستان، لاله‌زار کرمان و دشت نمدان در استان فارس بودند که دمای ۱۰ درجه بالای صفر را تجربه کردند.

وی گفت: گرم‌ترین مرکز استان روز گذشته (دوشنبه) اهواز با ۴۹ درجه و گرم‌ترین منطقه کشور نیز دهلران در استان ایلام با دمای ۵۰ درجه بالای صفر ثبت شد.

دیدگاه تان را بنویسید