یک بالگرد در یاسوج سقوط کرد + فیلم

بالگرد مذکور ساعت ۱۲ و ۱۰ دقیقه ظهر عازم امدادرسانی به کودک ۱۲ ساله در یکی از مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد بود که به دلیل کاهش سطح هوشیاری با اورژانس تماس گرفته بودند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ یک فروند بالگرد امداد رسانی دقایقی پیش در منطقه آجم از توابع بخش دیشموک شهرستان کهگیلویه سقوط کرد .

رئیس اورژانس ۱۱۵کهگیلویه و بویراحمد گفت: بالگرد امداد رسانی اورژانس برای امداد درسانی به یک مادر باردار و یک نوجوان دارای مشکل تنفسی به منطقه اجم اعزام شده بود که در هنگام امداد رسانی سقوط کرد.

جهانبخش وحدت نژاد اظهار داشت : در جریان سقوط بالگرد امداد رسانی به کسی اسیب نرسید اما لاشه بالگرد در حال سوختن است.

 

بالگرد سانحه دیده در آجم متعلق به اورژانس هوایی دانشگاه علوم پزشکی است

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بالگرد امداد رسانی سقوط کرده در منطقه آجم شهرستان کهگیلویه، متعلق به اورژانس هوایی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج است.

سید جواد هاشمی مهر گفت: مقارن ظهر امروز (دوشنبه )یک فروند بالگرد اورژانس هوایی امداد رسانی دانشگاه علوم پزشکی حین فرود در منطقه آجم از توابع بخش دیشموک شهرستان کهگیلویه سقوط کرد .

وی افزود: بالگرد برای انتقال یک کودک ۱۲ساله که دچار مشکلات تنفسی و افت هوشیاری بوده به روستای سرآسیاب دهستان آجم بخش دیشموک در شهرستان کهگیلویه اعزام شده بود.

هاشمی مهر ادامه داد: این بالگرد حامل خلبان ، کمک خلبان و یک کادر پرستاری بود که خوشبختانه آسیبی ندیده اند.

وی همچنین گفت خود بالگرد هم دچار خسارت جزیی شده است .

 

توضیحات رئیس سازمان اورژانس کشور در مورد سقوط بالگرد در یاسوج

رئیس اورژانس کشور در خصوص سقوط بالگرد در یاسوج که حوالی ظهر امروز (دوشنبه ۲۶ تیر) اتفاق افتاد، گفت: این بالگرد در هنگام نشستن ‌دچار نقص فنی شد و ‌سقوط کرد.

 میعادفر در این خصوص اظهار داشت: بالگرد مذکور ساعت ۱۲ و ۱۰ دقیقه ظهر عازم امدادرسانی به کودک ۱۲ ساله در یکی از مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد بود که به دلیل کاهش سطح هوشیاری با اورژانس تماس گرفته بودند.

به گفته او، با توجه به فاصله طولانی و صعب العبور بودن مسیر، بالگرد به منطقه اعزام شد.

میعادفر افزود: بالگرد در موقع نشستن ‌دچار نقص فنی می‌شود و ‌سقوط می‌کند اما، ‌همه سرنشینان سالم هستند و ‌مشکلی ندارند و تکنسین‌ها هم اقدامات درمانی لازم را برای کودک ۱۲ ساله انجام می دهند.

وی ادامه داد: از ۲ مسیر آمبولانس فرستاده ایم که بتوانند این بیمار را به مرکز درمانی انتقال دهند.

رئیس سازمان اورژانس کشور اظهار کرد: در هر استان یک بالگرد داریم و در این مورد، به دلیل گرمای هوا از شیراز کمک خواستیم.

وی افزود: کمبود بالگرد و بالگردهای جدید اورژانس هوایی ویژه امور درمانی و پزشکی و همچنین اعتبارات مورد نیاز از مشکلاتی است که باید به آنها توجه شود.

وی تاکید کرد: در شعاع ۱۵۰ تا ۲۰۰ کیلومتری از جمله در خرم آباد، الیگودرز، شهرکرد، شیراز و جهرم بالگرد داریم اما با توجه به گرمای شدید، از بالگرد برخی سازمان ها هم استفاده می کنیم.

میعادفر ادامه داد: بالگرد سقوط کرده، آسیب جدی دیده است و قابلیت پرواز ندارد و باید مسئولین فنی علت این رخداد را بررسی کنند.

به گفته وی، سه نفر شامل ۲ خلبان و کمک خلبان و یک تکنسین پزشکی در این بالگرد بودند.

حجم ویدیو: 4.74M | مدت زمان ویدیو: 00:00:24 دانلود ویدیو

دیدگاه تان را بنویسید