چرا زاکربرگ چهره دخترانش را در این عکس پنهان کرد؟!

مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا، اخیراً عکسی خانوادگی با همسر و سه دخترش به مناسبت روز استقلال ایالات متحده منتشر کرده است که در آن زاکربرگ چهره دو دختر بزرگش را پنهان کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس به نقل از ایندیا تودی: در حالی که برخی از کاربران تصمیم زاکربرگ برای نشان ندادن چهره فرزندانش را در راستای حفظ حریم خصوصی آنها تحسین کردند؛ اما بسیاری توجیه کردند که زاکربرگ این کار را برای محافظت از فرزندانش در برابر تاریکی رسانه های اجتماعی انجام می دهد. برخی دیگر نیز از مدیر عامل متا انتقاد کرده و او را ریاکار توصیف کردند.
زاکربرگ پیش تر با اتهاماتی پیرامون سرقت اطلاعات شخصی کاربران حین استفاده آنها از پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک مواجه شده بود.

در حالی که ظاهرا دلایل مختلفی وجود دارد که چرا زاکربرگ تصمیم گرفت عکس‌های فرزندانش را نشان ندهد، این تصمیم تنها به یک پست محدود نشده و به پست‌های دیگر او در شبکه‌های اجتماعی او نیز کشیده می‌شود. در آنها او عمداً از افشای چهره کامل دختران خود اجتناب می‌کند.

بسیاری از مدیران ارشد فناوری از جمله زاکربرگ، بیل گیتس و حتی استیو جابز برای دور نگه داشتن فرزندان خود از رسانه‌های اجتماعی از این روش استفاده کرده‌ اند. همه آن‌ها از چهره‌های تأثیرگذار جهانی هستند و  تلاش آگاهانه شان برای محافظت از فرزندان خود در برابر رسانه‌های اجتماعی مشهود است.

زمانی که بزرگسالانی که موافق حضور در پلتفرم هستند، جنبه های تاریک بسیاری از این فضای دیجیتال را تجربه می کنند، کودکانی که حتی نمی دانند بیشترین آسیب پذیری در مقابل جنبه تاریک هستند.

روزنامه آمریکایی نیویورک پست نیز در این باره نوشت: تجربیات وحشتناکی از والدینی که تصاویر فرزندان خود را به صورت عکس و ویدیو در شبکه های اجتماعی از جمله یوتیوب؛ به ثبت رسیده است. آنها می گویند کودکان ویروسی می شوند و برخی کاربران نیز گفته اند که نشان دادن چهره فرزندانشان آنها را هدف سرقت هویت قرار داده است. اینترنت مملو از افراد بدخواه است و به اشتراک گذاری عکس های فرزندان شما می تواند آنها را در معرض انواع مختلف سوء استفاده و سوء استفاده قرار دهد.

دیدگاه تان را بنویسید