جزییات قطعی‌ آب در برخی مناطق تهران/ یک خبرگزاری: سامانه 122 پاسخگو نیست

قطعی‌های پراکنده آب در تهران از روز جمعه‌ آغاز شد، مناطقی از غرب پایتخت با افت فشار و قطع آب مواجه شدند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ به دنبال وقوع سیل اخیر در مناطق شرقی استان تهران، آب ورودی به برخی مخازن شهر تهران با مشکل مواجه شده است و همین موضوع باعث شده تا طی روزهای اخیر برخی مناطق خصوصا مناطق مرکزی شهر تهران دچار افت فشار آب یا قطعی کامل شوند، که پیگیری‌های خبرنگار سیتنا حاکی است رفع این مشکل احتمالا تا دو- سه روز آینده زمان خواهد برد.

به دنبال مشکلات اخیر آب در برخی مناطق مرکزی شهر تهران که افت فشار و حتی قطعی کامل آب را به دنبال داشت، خبرنگار سیتنا در پیگیری این موضوع، با شماره 122 تماس گرفت که اپراتور مربوطه در پاسخ، اعلام کرد که به دلیل نقص فنی که از چهارشنبه هفته گذشته در خطوط آب تهران رخ داد، قطعی آب در برخی مناطق شهر آغاز شد و از پنجشنبه شروع به گسترش کرده است.

این اپراتور دلیل ادامه دار بودن افت فشار و قطعی آب در مناطق مرکزی شهر تهران و گسترش آن به سایر مناطق شهر را، افت قابل توجه ورودی به مخازن اعلام کرد.

خبرنگار سیتنا در مراجعه به اداره آب و فاضلاب منطقه شش تهران هم اطلاع یافت که به دلیل سیل های اخیر در شهرهای شرقی استان تهران، ورودی آب به مخازن شهر تهران دچار مشکل فنی شده و مناطق مرکزی تهران برای تامین آب دچار مشکل شده اند و لذا اقدامات اجرایی برای رفع مشکل فنی و تامین آب برای مناطق مرکزی تهران از سایر منابع در جریان است، ولی احتمالا این روند تا سه روز آینده طول می کشد.

آیا مسوولین نباید در موارد بحران و وقایع طبیعی، پیش بینی لازم را داشته باشند که اینگونه شهروندان برای تامین آب به دردسر نیفتند و یا حداقل قبل از وقوع و گسترش چنین حوادثی، اطلاع رسانی کنند!

 

 

قطعی‌های پراکنده آب در غرب و مرکز تهران/ یک خبرگزاری: سامانه ۱۲۲ پاسخگو نیست

تسنیم نوشت: قطعی‌های پراکنده آب در تهران از روز جمعه‌ آغاز شد، مناطقی از غرب پایتخت با افت فشار و قطع آب مواجه شدند. پیگیری‌ها‌ حاکی از این بود که افزایش مصرف آب، فشار کل شبکه را کاهش داده و موجب شده در طبقات بالاتر از طبقه دوم، افت فشار شدید و حتی قطعی آب در برخی ساعات روز جمعه بروز کند.

اگرچه این قطعی‌ها پراکنده بود، اما در برخی نقاط تا چندساعت به‌طول انجامید. میانه روز شنبه، دوباره برخی مناطق غربی و حتی مرکزی تهران نیز با افت شدید فشار آب و قطعی مواجه شدند.

در روز جاری نیز برخی مناطق تهران که عمدتا در غرب پایتخت هستند، دوباره با افت شدید فشار و قطعی آب مواجه شده‌اند و سامانه ۱۲۲ نیز پاسخ مشخصی به سوالات مردم نمی‌دهد.

به‌نظر می‌رسد علت وقوع این قطعی‌های پراکنده که در ۳ روز متوالی در حال بروز است، تنها مقوله رشد مصرف نباشد و بروز اشکال در شبکه آبرسانی در بخش تأمین و یا توزیع به‌ویژه در غرب تهران محتمل به‌نظر می‌رسد.

دیدگاه تان را بنویسید