ساعات کار اتوبوس و مترو از 16 خرداد اعلام شد

وزارت کشور به شهرداری‌های سراسر کشور دستور داد، ساعت کار ناوگان حمل و نقل عمومی از ۱۶ خرداد مطابق ساعت کار جدید ادارات (۶ الی ۱۳) تغییر کند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ وزارت کشور به شهرداری‌های سراسر کشور ابلاغ کرد، با توجه به تغییر ساعت ادارات از ۱۶ خرداد هماهنگی و برنامه ریزی لازم ناوگان حمل و نقل عمومی بمنظور خدمات رسانی مطابق ساعت کار جدید ادارات صورت پذیرد . 

 مهدی جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور در نامه ای به استانداری های سراسر کشور اعلام کرد: با توجه به اینکه ساعت کاری کلیه ادارات ، دستگاه های دولتی، بانک ها، شهرداری ها  و موسسات عمومی غیردولتی در بازه زمانی 15 خرداد تا 15 شهریور 1402 از ساعت 6 الی 13 ابلاغ گردیده است، لذا با عنایت به ضرورت تسهیل تردد هموطنان، خصوصا شاغلین و مراجعین به دستگاه های دولتی ، بانک ها، شهرداری ها و موسسات عمومی غیردولتی دستور فرمائید شهرداری های تابعه استان از روز سه شنبه مورخ 16 خرداد 1402 با انجام برنامه ریزی های لازم، نسبت به بهره گیری حداکثری از ناوگان حمل و نقل  عمومی درون شهری منطبق با ساعات جدید فعالیت ادارات اقدام و ضمن اطلاع رسانی عمومی در رسانه های محلی نتیجه را به این معاونت اعلام نمایند.

 

300

 

امروز نیز سازمان اداری و استخدامی اعلام کرد که ساعت کاری دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها، شهرداری‌ها و سایر نهادهای عمومی، بدون استثنا از نیمه خرداد تا نیمه شهریور، ساعت ۶ صبح آغاز می‌شود و قاعده شناوری ساعت شروع به کار در شهر تهران نیز لغو شد.

همچنین دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها، شهرداری‌ها و سایر نهادهای عمومی ملزم به رعایت میزان ۴۴ ساعت کار در هفته مطابق با ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری هستند.

براساس ابلاغ سازمان اداری و استخدامی کشور ،با هدف تسهیل رفت‌وآمد شهروندان، ارائه خدمات ناوگان حمل‌ونقل شهری و بین‌شهری از طریق قطار شهری، اتوبوس، تاکسی و همچنین قطارهای حومه‌ای، متناسب با این تغییر، هماهنگ خواهد شد.

پیش از این مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه از برنامه‌ریزی برای تغییرساعت خدمات‌رسانی ناوگان اتوبوسرانی همزمان با تغییر ساعت کاری ادارات خبر داد.

مهدی علیزاده در پاسخ به این پرسش که از 15 خرداد ماه ساعت فعالیت ادارات دولتی از 6 صبح تا 13 خواهد بود، آیا ساعت آغاز خدمات‌رسانی ناوگان اتوبوسرانی تغییر خواهد کرد، گفت:‌ «برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده که رسما از هفته آینده جزئیات آن اعلام می‌شود.»

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه ادامه داد: «‌زمان فعالیت‌ اتوبوس‌های شرکت واحد به گونه‌ای تنظیم می‌شود که با ساعت کاری اعلام شده هماهنگ باشد و ساعات پیک که 6 صبح و 13 بعد از ظهر است مردم معطل نشوند. حجم مسافر که در این ساعات افزایش پیدا می‌کند با برنامه ریزی‌های انجام شده خدمات‌رسانی در این ساعات افزایش می‌یابد و با سامانه‌های اتوبوسرانی هم این موضوع ابلاغ می‌شود.»

مسعود درستی، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو هم در گفت‌وگو با پانا از برنامه‌ریزی و برگزاری جلساتی برای هماهنگ شدن آغاز فعالیت‌های مترو با تغییر ساعات اداری خبر داد.

گفته می شود از 16 خرداد ماه ساعت شروع کار مترو و اتوبوس از ساعت 5 صبح خواهد بود . 

دیدگاه تان را بنویسید