فروش سیب و پرتقال تنظیم بازار از فردا + قیمت ها

قیمت این میوه ها که شامل سیب و پرتقال است طبق اعلام سازمان مرکزی تعاون روستایی ، ۱۰ درصد پایین تر از قیمت روز است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ اقتصاد نیوز نوشت:از فردا میوه‌های تنظیم بازار در میادین میوه و تره بار عرضه می‌شود. طبق اعلام سازمان تعاون روستایی عرضه این میوه ها تا پایان ۱۳ فروردین ادامه خواهد یافت.

قیمت این میوه ها که شامل سیب و پرتقال است طبق اعلام سازمان مرکزی تعاون روستایی ، ۱۰ درصد پایین تر از قیمت روز است.

اما درحال حاضر قیمت میوه در بازار چند است؟ تا پایان روز ۲۱ اسفند صرفا قیمت عمده فروشی انواع پرتقال بین ۲۰ هزار تا ۴۵ هزار تومان است. براساس بارنامه اتحادیه بارفروشان قیمت عمده فروشی انواع سیب هم ۳۵ هزار تا ۴۵ هزار تومان است.

در این بازار اما قیمت نارنگی ۴۵ هزار تا ۶۰ هزار تومان است. قیمت موز هم که مدتی است سر به فلک کشیده، بین ۵۵ هزار تا ۶۵ هزار تومان عرضه می‌شود. این میوه در بازار روز حدود ۵۷ هزار و ۷۰۰ و در مغازه های سطح شهر تا مرز ۷۰ نیز به فروش می‌رود.

در بازار بارفروشان تا حداقل ۲۱ اسفند قیمت انواع خیار هم ۱۵ هزار تا ۲۴ هزار تومان است.

پیش بینی می شود قیمت اغلب محصولات به غیر از سیب و پرتقال سردخانه‌ای اندکی کاهش پیدا کند. میوه‌هایی که به گفته خریداران معمولا کیفیت آنها نیز خیلی خوب نیست.

با این حال سازمان تعاون روستایی اعلام کرده ، مردم نگران نباشند، درحال حاضر ۱۵ هزار تن سیب و پرتقال در سطح شهرستان ها توزیع شده است.

محمدعلی نیکبخت، مدیرعامل این سازمان در گفتگویی تلویزیونی هم تاکید می‌کند: با توافقی که با اتحادیه‌ها میوه انجام گرفت، اتحادیه‌ها قرار شد که میوه را تامین کنند و قیمت میوه را ده درصد پایین‌تر از قیمت روز به فروش برسانند، تعیین قیمت باز در داخل خود استان هاست.

او می افزاید، تعیین قیمت پایه توسط کمیته استانی است. در هر شهرستان می‌روند کشف قیمت می‌کنند و در نهایت ۱۰ درصد پایین‌تر از آن قیمتی که کشف شد را عرضه می‌شود.

نیکبخت ادامه می دهد، تامین منابع مالی به عهده خود استان است قبلا به صورت متمرکز توسط خود دولت تامین می‌شد امروز در داخل استان خود مجری که مسئولیت تامین را بعهده گرفته بعنوان مباشر، مسئولیت تامین منابع مالی را دارد.

دیدگاه تان را بنویسید