مجوز واردات خودروهای کارکرده صادر شد

مجلس شورای اسلامی به واردات خودروهای کارکرده جهت تنظیم بازار مجوز داد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ نمایندگان مجلس به وزارت صمت اجازه دادن تا به منظور تنظیم بازار خودرو نسبت به ثبت پلاک ملی خودرو‌های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اقدام کنه.

نمایندگان در نشست علنی نوبت سوم (شنبه ۱۳ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، با بند الحاقی ۹ تبصره ۷  ماده واحده این لایحه موافقت کردن.

براساس  بند الحاقی ۹ تبصره ۷ ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۲؛ به منظور تنظیم بازار خودرو به وزارت صنعت، معدن و تجارت اجازه داده میشه نسبت به ثبت پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اقدام کنه. آئین‌نامه اجرائی این بند ظرف مدت یکماه توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی تهیه و به تصویب هیأت وزیران میرسه.

وزارت دفاع مجاز به تولید و فروش خودرو شد/ انحصار بازار خودرو از بین خواهد رفت

همچنین نمایندگان در ادامه بررسی بخش هزینه‌ای بودجه ۱۴۰۲ کل کشور با پیشنهاد محمود عباس‌زاده‌مشکینی با الحاق یک بند به تبصره ۷ ماده واحده لایحه مذکور  با ۱۲۱ رأی موافق، ۴۱ رأی مخالف و ۱۲ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۸ نماینده حاضر در صحن موافقت کردن. بر این اساس وزارت صمت را مکلف کردن در صورت درخواست وزارت دفاع برای تولید انبوه انواع خودروهای سبک و سنگین و خودروهای با کاربری خاص مجوزهای لازم را صادر و همکاری‌های لازم را انجام دهد.

با توجه به زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های موجود در صنعت دفاعی کشور، وزارت دفاع می‌تواند با رعایت ملزومات اصل ۱۱۰ قانون اساسی و اخذ مجوزهای لازم مرتبط با همین اصل با همکاری ستاد کل نیروهای مسلح نسبت به تولید و فروش خودروهای مذکور اقدام کند.

دیدگاه تان را بنویسید