بارش در تهران تا چه زمانی ادامه دارد؟/ جدیدترین پیش بینی هواشناسی

مازیار غلامی مدیر کل هواشناسی استان تهران با اشاره به رویه بارش سامانه بارشی جدید در استان تهران، اظهار داشت: بر اساس آخرین آمار بارشی در همه ایستگاه‌های شهرستان‌های استان تهران، بارش برف ادامه دارد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ مدیر کل هواشناسی استان تهران گفت: شرایط بارشی تا نیمه شب و صبح فردا ادامه‌دار است.

مازیار غلامی با اشاره به رویه بارش سامانه بارشی جدید در استان تهران، اظهار داشت: بر اساس آخرین آمار بارشی در همه ایستگاه‌های شهرستان‌های استان تهران، بارش برف ادامه دارد.

وی افزود: تا این لحظه در ایستگاه فرودگاه مهرآباد 5 سانتی‌متر و در لواسانات 14 سانتی‌متر و اقدسیه 10 سانتی‌متر گزارش شده و در دیگر ایستگاه‌ها میزان بارش کم بود.

مدیرکل هواشناسی استان تهران در ادامه تصریح کرد: انتظار می‌رود شرایط بارشی تا نیمه شب و صبح فردا ادامه‌دار باشد و به تدریج از شدت بارش‌ها کم شده و تا ظهر فردا شدت ابرها کاهش می‌یابد و این کم شدن شدت بارش از غرب استان تهران آغاز می‌شود و از شرق خارج می‌شود.

غلامی در ادامه با اشاره به سامانه بارشی دیگر اذعان کرد: از روز چهارشنبه سامانه بارشی دیگر وارد استان تهران می‌شود که بارش‌های دیگری چون باران و برف به‌همراه خواهد داشت، اگر استان تهران را به 2 بخش شمالی و جنوبی تقسیم کنیم در بخش شمالی شاهد برف هستیم و در قسمت جنوبی در برخی ساعات شاهد بارش برف و در بخش دیگر شاهد بارش باران خواهیم بود.

وی در ادامه اضافه کرد: این سامانه فعلی و سامانه بارشی چهارشنبه در ارتفاعات بارش برف و کولاک به‌همراه خواهند داشت که در محورهای کوهستانی ضمن لغزندگی جاده‌ها باعث کاهش محسوس دید خواهد شد. 

مدیرکل هواشناسی استان تهران در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به بارش‌های گذشته برف در جاده‌ها فضا برای سقوط بهمن فراهم شده و به کوهنوردان و مسافران به شدت توصیه می‌کنیم تا از صعود و سفر جدا خودداری کرده و اگر مجبور به تردد هستند لوازمی چون زنجیر چرخ، آذوقه و سوخت را به‌همراه اطلاعات پلیس راهور و راهداری را داشته باشند.

 

منبع: تسنیم

دیدگاه تان را بنویسید