بیشترین گرانی خوراکی‌ها در آذر ماه 1401 مشخص شد؛ از شیر خشک تا گوشت قرمز

بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، در آذر ۱۴۰۱ تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف کالاهای خوراکی در مناطق شهری کشور مشخص شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ مهر نوشت: براساس آمارها بیشترین افزایش قیمت خوراکی ها در آذر نسبت به آبان مربوط به شیرخشک با ۴.۶ درصد و تخم مرغ ماشینی با ۳.۷ درصد بود.

بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، در آذر ۱۴۰۱ تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف کالاهای خوراکی در مناطق شهری کشور به شرح زیر است:

نان و غلات

در این گروه، اقلام شیرینی خشک با ۱.۹ درصد و رشته آش با ۱.۶ درصد بیشترین افزایش قیمت و قلم ماکارونی با ۰.۲- درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها

در این گروه، اقلام گوشت گوسفند با ۷.۱ درصد، کنسرو تن ماهی با ۳.۲ درصد و گوشت گاو یا گوساله با ۲.۵ درصد بیشترین افزایش قیمت و قلم مرغ ماشینی با ۱۱.۸- درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به شیر خشک با ۴.۶ درصد و تخم مرغ ماشینی با ۳.۷ درصد بود و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به ماست پاستوریزه با ۰.۵- درصد بوده است.

میوه و خشکبار

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به هندوانه با ۱۶.۵ درصد و هلو با ۱۱.۰ درصد است. همچنین در این گروه بیشترین کاهش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به پرتقال با ۱۳.۹- درصد و لیمو ترش با ۰.۳- درصد است.

سبزیجات و حبوبات

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به پیاز با ۲۵.۴ درصد و کدو سبز با ۶.۴ درصد و بیشترین کاهش قیمت مربوط به گوجه فرنگی با ۴.۴- درصد و هویج با ۲.۷- درصد است.

قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به چای خارجی بسته‌ای و نوشابه گازدار با ۱.۶ درصد و بیشترین کاهش قیمت مربوط به شکر با ۰.۷- درصد و قند با ۰.۵- درصد است.


 

دیدگاه تان را بنویسید