محمد مهدی مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به خبرنگار جماران گفت: نهایتا اینگونه شد که لایحه بودجه طی دو مرحله به مجلس تقدیم شود به این صورت که در مرحله اول احکام ارائه شود و پس از تصویب مجلس و تایید شورای نگهبان به دولت برود که بر اساس آن لایحه ارقام تنظیم و تقدیم مجلس شود.

گروه اقتصاد و درآمد جماران- میلاد شیراوند: امروز یک شنبه 18 دی ماه روز اظهار نظرهای متفاوت درباره سرنوشت جداول لایحه بودجه سال 1402 بود. 

صبح امروز رشیدی عضو هیات مدیره مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه بودجه ای که به مجلس ارسال شده بدون انجام تشریفات قانونی مجلس و بدون لحاظ جداول و با تاخیر ارائه شده و حتی روال در انجام این مهم، نیز رعایت نشده و لایحه بودجه در صحن مجلس تقدیم نشده است.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی یادآور شد: نمایندگان مردم در مجلس باید قانون را با دقت رعایت کنند و طبیعتاً بودجه سال آتی باید براساس برنامه هفتم آماده شود چراکه برنامه سند بالادستی است.

ساعاتی بعد محمدرضا میرتاج الدینی عضو کمیسیون برنامه و بودجه در گفت و گو با جماران با بیان اینکه شورای نگهبان به مصوبه مجلس مبنی بر تکلیف دولت به ارائه بودجه بدون جداول انضمامی گفت: چون آن مصوبه به دلیل ایرادات شورای نگهبان نهایی نشد، قرار شده دولت لایحه را کامل و آن را به همراه جداول به مجلس ارسال کند. 

اما ساعتی بعد طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در گفت و گو با صداوسیما از موافقت شورای نگهبان با ارائه دو مرحله ای جداول بودجه خبر داد و گفت:  یعنی در فاصله چند ساعت چند اظهارنظر متفاوت از سوی مطلعین صورت گرفت. 

 

محمد مهدی مفتح

 

برای اطلاع از سرانجام این اظهارات با محمد مهدی مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به گفت و گو پرداختیم. وی در پاسخ به خبرنگار جماران گفت: من یک طرح در مجلس ارائه کردم مبنی بر اینکه ما در بررسی بودجه نیاز به حکم نداریم لذا احکام باید در زمان خود نوشته شود و در بودجه انعکاس مالی آن احکام را بیاوریم. این طرح در کمیسیون آیین نامه تغییراتی کرد و گفته شد ما ممکن است در برخی سال ها نیاز به یک سری احکام داشته باشیم درنتیجه نهایتا اینگونه شد که لایحه بودجه طی دو مرحله به مجلس تقدیم شود به این صورت که در مرحله اول احکام ارائه شود و پس از تصویب مجلس و تایید شورای نگهبان به دولت برود که بر اساس آن لایحه ارقام تنظیم و تقدیم مجلس شود. 

وی افزود: ایرادات شورای نگهبان به این طرح رفع شد و امروز اعلام شد مصوبه مجلس تایید شده است. طبق قانون این مصوبه از امروز لازم الاجرا خواهد بود و برای بررسی بودجه سال 1402 نیز به همین شیوه عمل خواهد شد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.