انتقاد کارگران شرکتی شهرداری‌های خوزستان از عدم اجرای طرح تبدیل وضعیت نیروی کار دانشگاهی

یکی از کارگران با بیان اینکه اکثر شهرداری‌های کشور این طرح را برای نیروی کار تحصیلکرده دانشگاهی خود اجرا کرده‌اند، افزود: در استان خوزستان و چند استان دیگر این طرح علارغم برگزاری آزمون و ارائه مدارک واجدین شرایط هنوز اجرایی نشده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ ایلنا نوشت: تعدادی از کارگران شرکتی شهرداری‌های استان خوزستان از خلف وعده‌ها برای تبدیل وضعیت استخدامی خود انتقاد کردند.

برخی کارگران شرکتی مجموعه شهرداری‌های استان خوزستان که از سال گذشته در انتظار تبدیل وضعیت استخدامی خود هستند، در تماس با خبرنگار ایلنا، گفتند: سال گذشته وزارت کشور و سازمان شهرداری‌های کشور بخشنامه‌ای را برای تبدیل وضعیت نیروی کار شرکتی تحصیلکرده و دانشگاهی شهرداری‌های کشور صادر کرد که در نتیجه آن حدود ۱۲ هزار و ۴۰۰ نفر در سطح کشور مشمول این طرح شدند.

یکی از این کارگران با بیان اینکه اکثر شهرداری‌های کشور این طرح را برای نیروی کار تحصیلکرده دانشگاهی خود اجرا کرده‌اند، افزود: در استان خوزستان و چند استان دیگر این طرح علارغم برگزاری آزمون و ارائه مدارک واجدین شرایط هنوز اجرایی نشده است.

به گفته وی؛ حدود ۲۰۰ کارگر شرکتی در استان خوزستان مشمول این بخشنانه قانونی هستند که متاسفانه علارغم قبولی در آمون و طی مراحل اداری به بهانه‌های مختلف هنوز تبدیل وضعیت نشده‌اند.

این کارگر گفت: استانداری خوزستان به استناد به رایی که ۲۲ شهریور ماه سال جاری (۱۴۰۱) از سوی هیات عمومی دیوان عدالت اداری با شکایت یکی از شاکیان خصوصی در استان گیلان صادر شده است، به همین دلیل از تبدیل وضعیت استخدامی ما امتناع می‌کند.

او با بیان اینکه همه کارگران خوزستانی مشمول این بخشنامه با قبولی در آزمون، همه مدارک پیش استخدامی خود را از سال پیش به مراکز محل اشتغال خود ارائه داده‌اند، گفت: طبق ماده ۱۳ دیوان عدالت اداری اثر ابطال مصوبات از زمان صدور رای هیات عمومی است این در حالی است که همه ما ۲۰۰ کارگر قبل از صدور این رای مراحل قانونی استخدامی خود را پشت سر گذاشته بودیم.

این کارگر در مورد پیگیری وضعیت همکاران خود گفت: ما سابقه شغلی ۱۳ تا ۱۵ساله کاربه صورت شرکتی داریم؛ سال‌ها در شهرداری با پیمانکاران مختلف کار کرده‌ایم؛ از سال گذشته پیگیر اجرای تبدیل وضعیت شغلی خود از مسئولان استانی بویژه استانداری هستیم. متاسفانه استانداری علارغم ارائه مدارک و دلایل قانونی به استناد به رای اخیر دیوان از عقد قرارداد مستقیم با همه کارکنان مشمول این رای امتناع می‌کند.

او با بیان اینکه اثر این رای با استناد به ماده ۱۳ دیوان عدالت اداری از بین رفته است، در ادامه افزود: در این صورت رای صادره؛ می‌تواند امنیت شغلی هزاران نفر از کارکنان قراردادی که هم اکنون با این بخشنامه استخدام شده‌اند را به خطر بیاندازد.

وی تصریح کرد: این درد مشترک همه کارگران شرکتی و پیمانکاری در برخی نقاط کشور ازجمله خوزستان است که از این بخشنامه جا مانده‌اند. امیدواریم با همکاری دیوان عدالت اداری رای صادره باطل و امنیت شغلی و معیشتی کارگران شرکتی مشمول این طرح مجددا تامین شود.

دیدگاه تان را بنویسید