امسال آموزش مدارس قطعا حضوری است/ توضیحات وزیر آموزش و پرورش

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: آموزش امسال قطعا حضوری است و اگر تعطیلی رخ دهد مدرسه آخرین جایی است که تعطیل می شود و این برمبنای تحقیقات جهانی است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ وزیر آموزش و پرورش گفت: امسال آموزش مدارس قطعا حضوری است.

یوسف نوری در ابتدای سخنان خود گفت: در راستای تحقق تحول بنیادین آموزش، ۱۵۰۰ رهیار تحول را در مشهد آموزش می دهیم و شنیدم می‌خواهند از آنها پول بگیرند. باید دست مان باز باشد. ما می‌توانیم سند تحول بنیادین را از معلم شروع کنیم و سند تحول مدرسه داشته باشیم.

او تصریح کرد: می‌خواهیم الگوی تعالی مدرسه مبتنی بر سند تحول بنیادین را در بیاوریم‌. الگویی که الگوی خود ما باشد. البته از دانش دیگران استفاده می کنیم، اما خودمان اختراعش می کنیم. بحث سند تحول دولت هم هست و در گام دوم و بیانات رهبر انقلاب در زمینه حرکت جهادی، هم مدنظر است که باید برای تحول بااین برنامه پیش برویم.

وزیر آموزش‌وپرورش اظهار کرد: رئیس جمهور در مورد تحولات دولت توضیح داده است و اول عدالت محوری، دوم بر پایه دانش بنیان بودن و بعد خانواده مدار بودن مطرح است. عمدا خانواده مداری را در مقابل تفکر فردی و عملکرد غرب قرار داده است که خانواده را رادیکال و مهجور کرده و می خواهند این ایده را به جامعه ما القا کند.

وزیر آموزش‌وپرورش اظهتر کرد: ما ضعف در نظام حکمرانی داریم. قبلا بودجه ما در استان ها بود و همه باید سازمان برنامه می رفتید تا یک قلم دریافت کنید، ما این موضوع را مرکزی کردیم و حکمرانی بودجه دست خودماست. یک زمانی مدرسه غیردولتی درست کردیم و وزیر به آنجا رفته  و راهش نمی دهند! حتی مدرسه دولتی هم داشتیم که کارشناس ارزیابی عملکرد را راه ندادند! البته اینها مال دوره قبل است. در دوره ما این اتفاقات نمی افتد. آموزش و پرورش باید در حکمرانی نقش موثر داشته باشد.

وزیر خاطرنشان کرد: کاستن مدارس شبانه روزی و کاهش کیفیت در مدارس دولتی، حذف تغذیه، حذف بیمه طلایی و... چالش های ما بوده است.

او تاکید کرد: آموزش امسال قطعا حضوری است و اگر تعطیلی رخ دهد مدرسه آخرین جایی است که تعطیل می شود و این برمبنای تحقیقات جهانی است.

نوری افزود: دانش آموزان بالای ۱۲ سال باید دز یادآور واکسن را تزریق کنند همچنین همکاران نیز این کار را انجام دهند.

در ادامه وزیر به برگزاری جدی تر نماز در مدارس و اجرای طرح عفاف و حجاب براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید ویژه کرد.

نوری به پیشبرد سریع تر اهداف سازمان ملی تعلیم‌وتربیت اشاره کرد و گفت: کسانی که به کار می‌آیند باید حتما تایید گزینش داشته باشند. مدیرانی که منصوب می کنید باید دانش آموزان استعدادهای درخشان را بشناسند.

او با بیان اینکه ۷۷ درصد قبولی کنکور امسال از مدارس دولتی بود گفت: حتی امام جمعه‌ای هم این حرف را می زند و من گفته ام که اینطور نیست.

نوری با بیان اینکه احراز هویت معلمان برای رتبه بندی قطعی و مهم است و باید ارزیابان حرفه ای تربیت کرد بیان کرد: نمی خواهیم بی عدالتی حتی در مورد یک نفر باشد./ ایلنا

دیدگاه تان را بنویسید