خبر خوب برای زائران اربعین نگران گذرنامه

سردار اشتری فرمانده انتظامی کل کشور تاکید کرد: زائران نگران تمدید گذرنامه‌های خود نباشند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ فرمانده انتظامی کل کشور گفت: زائرین اربعین نگران تمدید گذرنامه‌های خود نباشند، تردد زائرانی که گذرنامه شان منقضی شده نیز بلامانع است.

سردار حسین اشتری در رزمایش پنج تن آل عبا خادمین زائرین اربعین حسینی که در فرماندهی یگان ویژه فراجا در تهران برگزار شد، با اعلام این خبر افزود:

براساس توافق‌هایی که با پلیس عراق داشتیم گذرنامه‌هایی که یک ماه اعتبار دارد نیز برای شرکت در مراسم اربعین معتبر است.

وی با اشاره به اینکه کسانی که مدت اعتبار گذرنامه هایشان به اتمام رسیده است نیز امکان تردد به عراق را دارند، توضیح داد: این افراد با مهر تمدید که پلیس در گذرنامه آن‌ها خواهد زد اجازه ورود به عراق را پیدا می‌کنند. فرمانده انتظامی کل کشور تاکید کرد: برای مهر تمدید نیاز به پرداخت مبلغی نیست البته این تمدید موقت و فقط برای تردد به عراق و حضور در مراسم اربعین است.

سردار اشتری گفت: تمدید گذرنامه شامل همه زائرانی است که از مرز‌های زمینی، هوایی و دریایی به عراق می‌روند و درباره روش آن و اینکه این تمدید علاوه بر مرز‌ها در دفاتر پلیس + ۱۰ سراسر کشور هم انجام خواهد شد تا چند روز آینده اطلاع رسانی خواهیم کرد. وی گفت: هموطنان نگران نباشند، با تمهیداتی که در همه استان‌ها برای این منظور فراهم خواهد شد می‌توانند در پیاده روی اربعین حضور یابند.

 

جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا- 23 اسفند - سردار اشتری

 

فرمانده انتظامی کل کشور در ادامه با توجه به ازدحام جمعیت در دفاتر پلیس + ۱۰ و اتلاف وقت مردم برای گرفتن گذرنامه توضیح داد: کسانی که می‌خواهند گذرنامه شان را تمدید یا تعویض کنند می‌توانند به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه کنند، اما اگر مراجعه کردند و با ازدحام جمعیت مواجه شدند و برای اینکار فرصت نداشتند نگران نباشند، چون کسانی که در سامانه سماح ثبت نام قطعی می‌کنند مشکلی برای تردد نخواهند داشت، همچنین کسانیکه برای صدور گذرنامه جدید اقدام کرده اند منتظر باشند تا گذرنامه به دست شان برسد.

وی درباره گذر موقت هم گفت: سال قبل از کرونا گذر موقت داشتیم، برای امسال هم با دولت عراق گفتگو‌هایی انجام دادیم و نمونه گذر را از طریق وزارت کشور ارسال کردیم و همکارانمان در پلیس پیگیری هستند و امیدواریم در این خصوص هم به توافق برسیم چراکه اگر در خصوص گذر موقت به توافق برسیم، خیلی کار ما تسریع و روان‌تر می‌شود.

سردار اشتری همچنین از امکان عبور مشمولان دانشجو، طلبه و محصل از مرز‌ها با ارائه مدرکی مبنی بر اشتغال به تحصیل بدون وثیقه و ثبت محضری خبر داد و گفت: حتی دانشگاه‌هایی که تعداد زیادی از دانشجویان مشمول آن‌ها قصد حضور در پیاده روی اربعین را دارند می‌توانند فهرست را به صورت سیستمی برا نیرو یانتظامی ارسال کنند تا منعی برای یک بار خروج و یک بار ورود در ایام اربعین برای همه آن‌ها فراهم شود.

سردار اشتری در ادامه با اشاره به اینکه بیش از ۳۰ هزار نفر از نیرو‌های پلیس در مرز‌ها برای ارائه خدمات به زائران حضور خواهند داشت، گفت: از این جمعیت تقریبا ۱۲ هزار نفر از یگان‌های ویژه هستند که با آمادگی کامل امروز کار را برای خدمت به زائران اربعین آغاز و در مرز‌های مختلفی که قبلا از طریق ستاد اربعین وزارت کشور اعلام شده و حجم زائران در هر مرز تقسیم می‌شوند.

فرمانده انتظامی کل کشور با بیان اینکه پلیس جمهوری اسلامی ایران با همه توان و ظرفیت برای امنیت و تردد زائرین عزیز آمادگی دارد، گفت: توافقی با پلیس عراق شده که به همین اندازه که گیت‌های ورود و خروج در ایران افزایش یافته در عراق هم به همان میزان گیت‌ها را ارتقا دهند، چون زائرین ما با توجه به اینکه سامانه‌ها آنلاین شده است سریع از ایران خارج می‌شوند و باید در عراق هم با توجه به گرما متوقف نشوند و حتی اعلام کردیم که که آماده ایم کمک کنیم تا این زیرساخت‌ها آماده شود و زائرین مشکلی نداشته باشند.

وی از زائران خواست با توجه به گرمای هوا حتی المقدور تردد خود را به ساعاتی موکول کنند که هوا خنک‌تر باشد.

سردار اشتری در پایان گفت: همه همکاران ما در پلیس راه، راهور، یگان ویژه برای مسائل امنیتی و تسهیل امورات شهروندان در کنار پلیس گذرنامه و مرزبانی آماده ارائه خدمت هستند و از طریق تجهیزات هوایی و پهپاد‌ها و بالگرد‌های آماده ایم تا تردد‌ها و در عبور و مرور زائرین را تسهیل کنیم./ خبرگزاری صداوسیما

حجم ویدیو: 10.14M | مدت زمان ویدیو: 00:02:31 دانلود ویدیو

دیدگاه تان را بنویسید