جی پلاس؛

موسوی خوئینی ها و مسئولیتی که امام بر گردن وی نهاد

امام خمینی در چهاردهم مرداد سال 61 حکمی خطاب به موسوی خوئینی ها صادر کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار جی پلاس، امام خمینی (س) در چهاردهم مرداد ماه سال 61 در حکمی خطاب به حجت الاسلام و المسلمین سید محمد موسوی خوئینی ها، وی را به سمت نماینده خود در امور حج و سرپرست حجاج بیت‌اللّه‌ الحرام منصوب کردند. متن حکم امام به شرح زیر است:

 

"بسم اللّه‌ الرحمن الرحیم

جناب حجت‌ الاسلام آقای سید محمد خوئینی‌ ها ـ دامت افاضاته

با فرا رسیدن ایام حج، این فریضۀ بزرگ عبادی سیاسی و اجتماعی، که در بین عبادات بزرگ از ویژگی های خاص برخوردار است و خداوند تبارک و تعالی مسلمانان جهان را با شرایط خاص دعوت نموده است تا در ضمن به جا آوردن این فریضۀ بزرگ از اموری که در بلاد مسلمین از جهات اجتماعی و سیاسی می‌ گذرد مطلع شده و اگر گرفتاری هایی دارند با یکدیگر در میان گذاشته و حتی‌الامکان در رفع آن کوشا باشند، و مع‌الأسف بسیاری از مسلمانان به واسطۀ کج‌روی ها و یا کج فهمی های بعضی عناصر و یا دسیسه‌ های بعض از دست‌اندرکاران سودجو بعد سیاسی این عبادت شریف را به طاق نسیان سپرده اند، جنابعالی را به سمت نمایندۀ خویش و سرپرست حجاج محترم ایران منصوب نمودم، که با بینش خاص سیاسی که دارید به امور حجاج از ابعاد مختلفه رسیدگی نموده و برای احیای این سنت بزرگ الهی در خطابه‌ ها و مراسم دینی مسلمین را به وحدت کلمه و اتحاد مسیر دعوت نموده، و آنان را از آنچه در لبنان عزیز و ایران مجاهد و افغانستان مظلوم از ستمکاران و جهانخواران می‌ گذرد مطلع نمایید، و حجاج محترم بلاد را به وظایف بزرگ خود در مقابله با چپاولگران بین‌المللی و تجاوزکاران آشنا نمایید. البته علمای محترمی که در این سفر هستند، چه آنان که با تقاضای اینجانب مشرف شده‌ اند و چه دیگران، جنابعالی را تأیید می‌ فرمایند. و حجاج محترم موظفند که به راهنمایی های شما گوش فرا دهند و از خطوطی که برای آنان ترسیم می‌نمایید اطاعت نموده و تجاوز ننمایند، تا ان‌شاءاللّه‌ تعالی این فریضۀ عظیم با محتوا و ابعاد متعددش به جا آورده شود.

 

بدیهی است که متصدیان امور که به هر مناسبت کارشان با این فریضه و با حجاج محترم مرتبط است برای هماهنگ نمودن کارها موظفند با شما همکاری و از ارشاداتتان استفاده نمایند. امید است حجاج محترم کشورهای اسلامی در وحدت کلمه کوشا، و از اخوت ایمانی، که خداوند تعالی بین مسلمین امر فرموده است، غفلت ننمایند؛ و از تفرقه‌افکنی، که کار شیطان و شیاطین انسی است، احتراز نمایند. والسلام علی عباداللّه‌ الصالحین.

روح‌اللّه‌ الموسوی الخمینی"

 

صحیفه امام؛ ج 16، ص 400-401

دیدگاه تان را بنویسید