جی پلاس؛

آیا امام با پیشنهاد میرحسین موسوی موافقت کرد؟

امام خمینی در پنجم مرداد ماه سال ۶۵ به پیشنهاد میر حسین موسوی، نخست وزیر پاسخ دادند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار جی پلاس، امام خمینی (س) در پنجم مرداد ماه سال ۶۵ در نامه ای خطاب به مهندس میر حسین موسوی (نخست وزیر) با روش پیشنهادی وی برای فعالیت های اقتصادی و خدماتی بنیاد مستضعفان موافقت کرد. متن نامه امام به شرح زیر است:

 

[بسمه تعالی. محضر مبارک رهبر و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران آیت‌ اللّه‌ العظمی امام خمینی ـ مدظله العالی

با سلام و درود، محترماً به عرض می‌ رساند، براساس رهنمودها و فرمان های حضرت عالی در زمان تشکیل بنیاد و نیز اخیراً در جهت تأمین بودجه و امکانات فیزیکی و خدماتی لازم برای تربیت و ادارۀ امور فرزندان شهداء، اسراء، مفقودین و معلولین و نیز با توجه به بند سه مادۀ دوم اساسنامۀ بنیاد که به مصرف رساندن همۀ درآمدهای بنیاد را در راه بهبود وضع زندگی و مخصوصاً مسکن مستضعفان اعلام نموده است.

 

اینجانب به عنوان نمایندۀ حضرت عالی در بنیاد مستضعفان طی بخشنامه‌ ای به شمارۀ 22626 ـ مورخ 9/2/65 که کپی آن به پیوست تقدیم می‌ گردد، بنیاد و شرکت ها و واحدهای تحت پوشش آن را موظف نمودم که با توجه به درصد سرمایۀ سهام و یا سهم الشرکۀ بنیاد، نسبت به انجام هزینه‌ های خدماتی و کمک های بلاعوض در جهت بهبود وضع زندگی مستضعفین و محرومین در چهارچوب وظایف و مسئولیت های بنیاد با تأیید نمایندۀ ولی فقیه در بنیاد و یا سرپرست بنیاد اقدام و آن هزینه‌ها به عنوان هزینه‌ های قابل قبول آن شرکت یا سهام تلقی گردد... .

 

در خاتمه ضمن آرزوی بقای طول عمر امام امت از درگاه خداوند تبارک و تعالی استدعا دارد اگر مقام معظم رهبری صلاح می‌ دانند با اعلام موافقت و تنفیذ اجرای این روش، بنیاد مستضعفان را بیش از پیش رهین منت خود گردانید تا ان‌ شاء اللّه‌ همراه با سایر برادران و خواهران متعهد شاغل در این نهاد انقلابی و شرکت ها و واحدهای تحت پوشش آن بتوانیم بیش از پیش در خدمت به اسلام و مسلمین و بالأخص مستضعفین کوشا و موفق باشیم.

3/4/65 ـ میرحسین موسوی ـ نخست وزیر]

 

بسمه تعالی

با مراعات جهات شرعیه، آنچه به نفع محرومین و مستضعفین و خانواده‌ های شهدا و مفقودین و معلولین و اسرا می‌باشد، مجازید عمل نمایید.

5 / 5 / 1365

روح‌ اللّه‌ الموسوی الخمینی"

 

صحیفه امام؛ ج ۲۰، ص ۸۴

 

دیدگاه تان را بنویسید