جی پلاس؛

ترور سید رضی شیرازی و پیام امام خطاب به وی

به دنبال سوء قصد به حجت الاسلام والمسلمین سید رضی شیرازی، امام در بیست و چهارم تیر ماه سال ۵۸ پیامی خطاب به وی صادر کردند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار جی پلاس، امام خمینی (س) در بیست و چهارم تیر ماه سال ۵۸ در پیامی خطاب به مرحوم حجت الاسلام و المسلمین سید رضی شیرازی، ترور ایشان را حرکت مذبوحانه خوانده و آن را محکوم کردند. متن پیام امام به شرح زیر است:

 

"بسمه تعالی

خدمت جناب مستطاب حجت‌ الاسلام آقای حاج آقا رضی شیرازی ـ دامت افاضاته

خبر ناگوار سوءقصد به جنابعالی، از طرف عناصر فاسد رژیم منحط سابق، موجب نگرانی و تأثر گردید. در این موقع که نهضت اسلامی با قاطعیت به راه خود ادامه می‌ دهد و بدخواهان را به یأس و نومیدی می‌ کشد، با این حرکات مذبوحانه می‌ خواهند به خیال فاسد خودشان ایجاد وحشت در ملت مسْلم کنند؛ غافل از آنکه ملتی که جوانان نورسشان از شهادت در راه هدف ـ که همان اسلام است ـ استقبال می‌ کنند، از سوءقصدها و ترورها نمی‌ هراسند. سوءقصد به اشخاصی که در طول عمر به خدمت خالق و خلق اشتغال داشته‌ اند، ارادۀ آنان را مصمم‌تر و حقانیت مکتب را واضح تر می‌ نماید. گروهی که به اسم اسلام، فرزندان اسلام را ترور می‌ کنند و به اسم خلق، زندگی خلق را به تباهی می‌ کشند، می‌ توان آنها را جز هواخواهان اجانب و خیانتکاران به اسلام و خلق مسلمان دانست؟ از خداوند تعالی سلامت و بهبودی جنابعالی را خواهانم. والسلام علیکم و رحمة‌ اللّه‌ و برکاته.

روح‌ اللّه‌ الموسوی الخمینی"

 

صحیفه امام؛ ج ۹، ص ۸۶

 

دیدگاه تان را بنویسید