آخرین قیمت گوشت شقه گوسفندی، هر شانه تخم مرغ و مرغ در بازار

بررسی‌های میدانی نشان می دهد که طی روزهای اخیر نیز قیمت گوشت گوسفندی در بازار به کمتر از ۲۰۰ هزارتومان رسید که نسبت به هفته گذشته روند کاهشی داشته و وضعیت بازار بیانگر تداوم کاهش قیمت ها است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ خبرگزاری دولت (ایرنا) نوشت: مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور همچنان از عرضه گوشت شقه گوسفندی گرم با قیمت کیلویی ۱۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان برای مصرف کنندگان خبرداد و گفت: این اقدام به منظور حمایت از مصرف کنندگان و با در نظر گرفتن کشش این میادین عرضه می‌شود.

«محسن سلامی» روز سه شنبه درباره تزریق گوشت قرمز تنظیم بازاری در میادین میوه و تره بار تهران افزود: با توجه به اقدامات صورت گرفته از سوی این شرکت، گوشت گوسفندی  شقه‌ای ۱۱۰ هزارتومان و گوشت گوساله شقه‌ای ۹۵ هزارتومان تحویل میادین می‌شود که با نرخ های مصوب ستاد تنظیم بازار به دست مشتریان می‌رسد.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور اظهارداشت: دولت تمامی تلاش خود را برای متعادل شدن قیمت گوشت قرمز و همچنین حمایت از تولید کننده و مصرف کننده دارد و در صورت تشخیص ستاد تنظیم بازار این شرکت با تمام توان وارد بازار خواهد شد.

بررسی‌های میدانی نشان می دهد که طی روزهای اخیر نیز قیمت گوشت گوسفندی در بازار به کمتر از ۲۰۰ هزارتومان رسید که نسبت به هفته گذشته روند کاهشی داشته  و وضعیت بازار بیانگر تداوم کاهش قیمت ها است.

دو هفته گذشته قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفندی در بازار  ۲۲۴ هزار تومان بود که طی روزهای اخیر به ۱۸۰ تا ۱۸۹ هزارتومان رسید یعنی کاهش بیش از  ۳۰ تا ۴۰ هزارتومان را داشته است البته قیمت گوشت گوساله همچنان بین ۲۰۰ تا ۲۲۵ هزارتومان است.

قیمت هر شانه تخم مرغ مارک دار ۳۰ تایی بین ۷۰ تا ۷۵ هزارتومان و گوشت مرغ بین ۵۷ تا ۶۴ هزارتومان است.

 

تولیدکنندگان مرغ زنده در انتظار ابلاغ قیمت‌های مصوب 

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی گفت: به منظور استمرار تولید، پرورش دهندگان مرغ زنده در انتظار ابلاغ قیمت مصوب قرارگاه امنیت غذایی هستند.

«حبیب اسدالله نژاد» روز سه شنبه افزود:  ۱۸ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ در جلسه قرارگاه امنیت غذایی با آنالیز قیمت ها توسط اتحادیه ، معاونت امور دام و طیور و معاونت توسعه بازرگانی قیمت برای هر کیلوگرم مرغ زنده ۴۹ هزارتومان تعیین شده بود اما در ابلاغیه نرخ مصوب گوشت مرغ برای عمده فروشی و خرده فروشی ها اعلام نشد.

به گفته وی، اکنون قیمت مرغ زنده درب واحدهای تولیدی کمتر از نرخ واقعی و تعیین شده قرارگاه امنیت غذایی است که موجب ضرر تولیدکنندگان شده است.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی اظهارداشت: بر اساس نرخ‌نامه جدید، قیمت مصوب هر کیلوگرم گوشت مرغ در عمده‌فروشی ۵۵ هزار و ۵۰۰ تومان و برای مصرف‌کنندگان ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان تعیین شده بود.

وی تصریح کرد: این امر که قیمت مصوب مرغ برای عمده فروشی ها و خرده فروشی ها ابلاغ شده اما قیمت برای مرغ زنده ابلاغ نشده است باعث سردرگمی و نگرانی هایی برای تولیدکنندگان شده زیرا همچنان قیمت مرغ زنده را زیر قیمت واقعی می خرند.

اسدالله نژاد با بیان اینکه نرخ منطقی و قیمت تمام شده مرغ زنده و گوشت مرغ فاصله زیادی با هم دارد، اظهارداشت: به تازگی قیمت گوشت مرغ در بازار به نرخ مصوب نزدیک شده اما همچنان تولیدکنندگان با فاصله قیمتی زیاد بین قیمت فروش و نرخ واقعی این محصول روبرو هستند.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی گفت: به منظور استمرار تولید و کاهش نگرانی تولیدکنندگان طی نامه ای به وزیر جهاد کشاورزی خواستار ابلاغ قیمت مصوب مرغ زنده  قرارگاه امنیت غذایی شدیم تا تولیدکنندگان این محصول نگرانیشان کاهش یابد.

دیدگاه تان را بنویسید