جی پلاس/ به مناسبت سالروز شهادت؛

پیام امام به آیت الله منتظری: محمد شما و ما، خود را وقف هدف و برای پیشبرد آن سر از پا نمی‌شناخت/ او فرزند اسلام و فرزند قرآن بود

امام خمینی در هشتم تیر ماه سال 60 به مناسبت شهادت حجت الاسلام و المسلمین محمد منتظری در واقعه هفتم تیر ماه پیامی خطاب به آیت الله منتظری صادر کردند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار جی پلاس، امام خمینی (س) در هشتم تیر ماه سال 60 و به دنبال شهادت حجت الاسلام و المسلمین محمد منتظری، فرزند آیت الله منتظری در واقعه هفتم تیر پیامی خطاب به ایشان و در تجلیل از مجاهدت های شهید صادر کردند. در بخشی از پیام امام آمده است: او از وقتی که خود را شناخت و در جامعه وارد شد، ارزش های اسلامی را نیز شناخت و با تعهد و انگیزۀ حساب شده وارد میدان مبارزه علیه ستمگران گردید.

متن پیام امام به آیت الله منتظری به شرح زیر است:

 

"بسم اللّه‌ الرحمن الرحیم

حضرت حجت‌ الاسلام والمسلمین آقای منتظری ـ دامت برکاته

گرچه تمام شهیدان انقلاب و شهیدان عزیز و معظم یکشنبه شب،[1] از برادران ما و شما بودند و ملت قدرشناس برای آنان به سوگ نشستند و دشمنان اسلام در شهادت آنان شاد و اسلام عزیز سرافراز است لکن از فرزند عزیز شما شناختی دارم که باید به شما با تربیت چنین فرزندی تبریک بگویم. او از وقتی که خود را شناخت و در جامعه وارد شد، ارزش های اسلامی را نیز شناخت و با تعهد و انگیزۀ حساب شده وارد میدان مبارزه علیه ستمگران گردید. او با دید وسیعی که داشت، سعی در گسترش مکتب و پرورش اشخاص فداکار می‌ نمود. محمد شما و ما، خود را وقف هدف و برای پیشبرد آن سر از پا نمی‌شناخت. شما فرزندی فداکار و متعهد و متفکر و هدفدار تسلیم جامعه کردید و تقدیم خداوند متعال. او فرزند اسلام و فرزند قرآن بود. او عمری در زجرها و شکنجه‌ها و از آن بدتر، شکنجه‌های روحی از طرف بدخواهان به‌سر برد. او به جوار خداوند متعال شتافت و با دوستان و برادران خود راه حق را طی کرد. خدایش رحمت کند و با موالیانش محشور فرماید. از خداوند متعال برای جنابعالی و بازماندگان این فرزند برومند اسلام صبر و اجر خواهانم. والسلام علیکم و رحمة‌ اللّه‌.

روح‌ اللّه‌ الموسوی الخمینی"

 

1 - حادثۀ جانخراش انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی در هفتم تیر ماه که با بمبگذاری سازمان منافقین به وقوع پیوست و در جریان آن آقای سید محمد بهشتی رئیس دیوانعالی کشور و بیش از هفتاد تن از مسئولین بلندپایۀ جمهوری اسلامی به شهادت رسیدند. 

 

صحیفه امام؛ ج 14، ص 511

 

دیدگاه تان را بنویسید