تنبیه شدید برای رانندگان پرخطر مشخص شد

گواهینامه رانندگان پرخطر ضبط شده و علاوه بر درج نمره منفی تا ۶ ماه حق رانندگی نخواهد داشت. در صورت ادامه تخلفات گواهینامه متخلف باطل و پس از گذراندن دوباره کلاس‌های راهنمایی و رانندگی گواهینامه مشروط برای متخلفان صادر می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ بنابر اعلام پلیس راه، گواهینامه رانندگان پرخطر ضبط می شود و علاوه بر درج نمره منفی تا ۶ ماه حق رانندگی نخواهد داشت.

سرهنگ ذاکری منش رییس پلیس راه در شورای پیشگیری از وقوع جرم استان قزوین گفت: روش های سنتی دیگر جوابگوی جلوگیری از رفتار‌های رانندگان پرخطر نیست و به سمت هوشمند سازی و پایش تصویری جاده‌ها حرکت کرده ایم.

بنا بر اعلام، گواهینامه رانندگان پرخطر ضبط شده و علاوه بر درج نمره منفی تا ۶ ماه حق رانندگی نخواهد داشت.

در صورت ادامه تخلفات گواهینامه متخلف باطل و پس از گذراندن دوباره کلاس‌های راهنمایی و رانندگی گواهینامه مشروط برای متخلفان صادر می‌شود.

 موتورسوارانی که با حرکات نمایشی باعث ایجاد اخلال در رفت و آمد می‌شوند، پس از گذراندن دوره‌های آموزشی به آن‌ها کلاه ایمنی رایگان اهدا می‌شود تا از بروز صدمات مغزی آن‌ها جلوگیری شود.

 سال گذشته با همکاری شهرداری و راهداری، بیش از هزار کلاه ایمنی در شهرستان‌ها به راکبان موتورسیکلت اهدا شد تا شاهد کاهش تصادف‌های جرحی موتورسواران باشیم.

رانندگانی که مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت می‌کنند پاداش دریافت کردند.

سردار ابراهیمی فرمانده انتظامی استان هم با اشاره به علل وقوع جرائم گفت: بیکاری و مشکلات اقتصادی عامل اصلی بسیاری از جرایم به ویژه سرقت است و در سال جاری با تلاش نیرو‌های پلیس میزان کشفیات کالا‌های مسروقه و بازداشت سارقان افزایش یافته است.

 سرقت سیم‌ها و کابل‌های برق، سرقت موتور سیکلت، لوازم داخل خودرو، منازل و اماکن تجاری افزایش یافته است و در بسیاری از موارد با اقدامات پیشگیرانه از سوی مردم می‌توانیم آمار سرقت را در استان کاهش دهیم.

 احساس امنیت، فراتر از امنیت است و باید با همکاری همه دستگاه‌های متولی در امر پیشگیری از وقوع جرم، امنیت را برای مردم رقم بزنیم.

رجحانی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار هم گفت: سرقت ارتباط مستقیمی با مسایل اقتصادی و معیشتی دارد و یکی از برنامه‌های استانداری ایجاد اشتغال و گشایش اقتصادی در استان است.

بودجه عمرانی استانداری در جریان سفر رییس جمهور تا ۱۰ برابر افزایش یافته که توسعه زیرساخت ها، اشتغالزایی و کاهش جرم را رقم خواهد زد.

 در شهرسازی و معماری شهری به ویژه در ساخت نهضت ملی مسکن، باید از ایجاد محله‌های خلوت پرهیز شود تا زمینه‌های ایجاد محیط‌های ناامن برچیده شود.

در حوزه تصادفات ارتقای سیستم پایش استان در دستور کار قرار گرفته است و با کمک بخش خصوصی باید سیستم پایش استان را تقویت کنیم.

حق لطفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هم در سخنانی گفت: ۶۷۰۰ کیلومتر راه در استان قزوین داریم که با ۲۵۳ میلیون تردد ثبت شده ۴ درصد از سهم تردد و ترافیک کشور را به خود اختصاص داده است.

 ۱.۶ درصد راه‌های کشور و ۲.۳ درصد از متوفیان تصادفات جاده‌ای کشور به استان قزوین اختصاص دارد که این‌روند کاهشی شده است.

 ۷۲ نقطه پرتصادف در سطح استان شناسایی و ۵۶ نقطه رفع حادثه شده و ۱۶ نقطه باقیمانده نیازمند اعتبارات ملی است.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای؛ ۲۷ نقطه با نصب چراغ‌های روشنایی در تقاطع‌های خطرساز با همکاری شرکت برق ایمن سازی شدند.

 نزدیک به ۴ هزار نقطه جدید پرتصادف استان شناسایی شده اند که در صورت تامین اعتبار، ایمن سازی می‌شوند.

 به دلیل اضافه تناژ بار‌های عبوری و یا راه‌های منتهی به معدن، رویه آسفالت جاده‌های استان در حال تخریب است که میانگین تخریب کشوری ۱۶ درصد، اما در استان قزوین ۳۳ درصد است.

سال گذشته ۳ هزار تن اضافه تناژ ثبت و با آن‌ها برخورد کردیم.

پیرمرادی مدیرکل دفتر فنی استانداری هم گفت: استان قزوین با دلیل همکاری راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و پلیس راه در سال‌های اخیر جزو ۵ استان برتر کشور در زمینه کاهش تصادفات جاده‌ای بوده است.

تا پایان شهریور ماه سامانه جامع تصادفات استان قزوین راه اندازی خواهد شد و اطلاعات تمامی دستگاه‌های اجرایی از جمله راهداری، پلیس راهور و پلیس راه و دفتر فنی استانداری به این سامانه منتقل خواهد شد.


 

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه تان را بنویسید