جی پلاس؛

سهامداران شخصی و طریقه احقاق حقشان به وسیله امام

امام خمینی در بیست و ششم خرداد ماه سال 64 حکمی برای احقاق حق سهامداران شخصی گروه پزشکی برزویه خطاب به مهندس موسوی صادر کردند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار جی پلاس، امام خمینی (س) در بیست و ششم خرداد ماه سال 64 مطابق با بیست و ششم رمضان 1405 در حکمی خطاب به مهندس میر حسین موسوی، نخست وزیر، وی را مامور رسیدگی به گزارش هیأت مدیرۀ گروه پزشکی برزویه قرار داد. این حکم به دنبال درخواست سهامداران شخصی این شرکت برای احقاق حقوقشان صادر شد. توضیحات صحیفه امام و حکم ایشان در ادامه مطلب آمده است:  

 

[هفت تن از اعضای هیأت مدیرۀ گروه پزشکی برزویه، طی گزارشی به تاریخ 18/3/1364 به محضر امام خمینی ضمن تشریح فعالیت های «شرکت سهامی خاص گروه پزشکی برزویه» خواستار احقاق حق و جلوگیری از تضییع حقوق سهامداران شخصی در این شرکت شده‌ اند. امام خمینی در پاسخ مرقوم فرموده‌ اند:]

 

"بسمه تعالی

جناب آقای نخست وزیر

آنچه که من سابقاً گفته‌ ام[1] از باب ولایت فقیه نیست. شما موظف هستید نگذارید حق هیچ کس در این موضوع از بین برود.

26/3/64

روح‌ اللّه‌ الموسوی الخمینی"

 

صحیفه امام؛ ج 19، ص 280

 

1 ـ وزیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اسفند ماه سال 1363 طی گزارشی به امام خمینی خواستار واگذاری سهام متعلق به بنیاد مستضعفان در گروه پزشکی برزویه به سپاه برای تکمیل امکانات پزشکی گروه و مداوای مجروحین جنگ تحمیلی با استفاده از این امکانات شده بود. امام خمینی در تاریخ 8/12/1363 با این پیشنهاد موافقت  کرده اند. 

 

دیدگاه تان را بنویسید