جزییات حادثه روز گذشته در کارخانه کربنات سدیم فیروز آباد فارس/ آخرین وضعیت مصدومان + عکس

با وقوع این حادثه و با انتشار گاز نیتروژن در فضای محل فعالیت کارگران، حدود ۱۱۹ نفر از مجموع ۷۰۰ کارگر شیف عصر دچار مشکلات تنفسی شده و با کمک امدادگران و همکاران حاضر در محل تا حوالی ساعت ۱۲ شب به بیمارستان قائم فیروز آباد منتقل شدند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ ایلنا نوشت: در پی وقوع حادثه منجر به مصدومیت ۱۱۹ نفر از کارگران کارخانه «کربنیات سدیم»، یک منبع کارگری در فیروز آباد به تشریح جزئیات این حادثه پرداخت.

یک منبع کارگری در شهرستان فیروز آباد استان فارس گفت: حوالی ساعت ۴عصر روز گذشته (دوشنبه ۲۳ خرداد ماه) تعدادی از کارگران کارخانه کربنات سدیم کاوه واقع در شهرستان فیروز آباد استان فارس مشغول رفع نشتی لوله یک از مخازن نیتروژن بودند که همزمان خودروی تریلی مخزن دار با گاز نیتروژن در آن محل در حال حرکت بود. این خودروی سنگین به دلیل اصطحکاک لاستیک‌ها و جرقه‌های ایجاد شده با گاز نشت یافته مخزنی که لوله آن دچار نشتی بود، دچار آتش سوزی شده و مخزن متصل به آن منفجر می‌شود.

طبق گزارش وی؛ با وقوع این حادثه و با انتشار گاز نیتروژن در فضای محل فعالیت کارگران، حدود ۱۱۹ نفر از مجموع ۷۰۰ کارگر شیف عصر دچار مشکلات تنفسی شده و با کمک امدادگران و همکاران حاضر در محل تا حوالی ساعت ۱۲ شب به بیمارستان قائم فیروز آباد منتقل شدند.

او درباره پیشینه شرکت کربنات سدیم نیز اظهار داشت: شرکت کربنات سدیم حدود ده سال پپیش ساخت آن آغاز شده و در حال حاضر دو سه سال است به بهره‌برداری رسیده و حدود ۲ هزار کارگر دارد.

او افزود: تمام تجهیزات پالایش و مخازن هواسازی این شرکت بزرگ برای حفظ ایمنی و خطرات احتمالی در فضای باز نصب شده به همین دلیل در حادثه دیروز خوشبختانه تلفاتی نداشته‌ایم.

به گفته وی، کارگران حادثه دیده که در بیمارستان قائم فیروز آباد بستری بودند، مرخص شده و آتش سوزی حوالی ساعت ۱۲ شب خاموش شد.

 

 

آخرین وضعیت مصدومان حادثه کارخانه کربنات سدیم شهرستان فیروزآباد 

طبق گزارش وبدا، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: وضعیت مصدومان حادثه نشتی مواد شیمیایی در کارخانه کربنات سدیم شهرستان فیروزآباد فارس، ۱۰۱ مصدوم داشته که به بیمارستان حضرت قائم (عج) منتقل شدند.

مصدومان این حادثه بیشتر در زمینه های تنفسی آسیب دیدند که با کمک تیم های درمانی و پرسنل بیمارستان در حال دریافت خدمات هستند.

بیمارستان حضرت قائم (عج) فیروزآباد با تمام امکانات و تجهیزات در حال ارائه خدمات درمانی به مصدومان این حادثه است و این مرکز درمانی با ۱۰۰ تخت بیمارستانی دیگر برای مصدومان احتمالی، در حالت آماده باش است.

خوشبختانه تاکنون موردی از فوت ناشی از این حادثه گزارش نشده و تمامی مصدومان در وضعیت مطلوبی به سر می برند.

دیدگاه تان را بنویسید