قیمت بلیت پروازهای حج در سال 1401 اعلام شد

رییس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: با توجه به اینکه قرار است پروازهای حج از ۱۶ فرودگاه کشور انجام شود، ممکن است قیمت مبنایی در نظر گرفته شده کمی تغییر کند اما مبنای قیمت بلیت هواپیما برای این پروازها از تهران به مقصد عربستان پنج میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تعیین شده است. البته نرخ تعیین شده مربوط به توافق دو سال گذشته برای پروازهای حج است که به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ رییس سازمان هواپیمایی کشوری قیمت بلیت پروازهای حج را پنج میلیون و ۹۰۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: این قیمت همان نرخی است که دو سال پیش توافق شده بود و ایران‌ایر موافقت کرد که بر اساس همان قیمت امسال پروازهای حجاج را انجام دهد.

محمدی بخش اظهارکرد: با هماهنگی که با سازمان حج و زیارت اتفاق افتاد. رقمی به توافق رسید که بر اساس آن بسته سفر حج گران‌تر نشود بنابراین وزارت راه‌وشهرسازی و شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران مقرر شد تا به همان تعهد دو سال قبل خود برای انجام پروازهای حج امسال عمل کند.

وی افزود: مبنای تعیین قیمت بلیت هواپیما از مبداء تهران در نظر گرفته و بر این اساس مقرر شد تا قیمت بلیت پروازهای حج به صورت رفت و برگشت پنج میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شود.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: با توجه به اینکه قرار است پروازهای حج از ۱۶ فرودگاه کشور انجام شود، ممکن است قیمت مبنایی در نظر گرفته شده کمی تغییر کند اما مبنای قیمت بلیت هواپیما برای این پروازها از تهران به مقصد عربستان پنج میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تعیین شده است. البته نرخ تعیین شده مربوط به توافق دو سال گذشته برای پروازهای حج است که به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شد.

محمدی بخش گفت: اگر بخواهیم با هزینه‌های امروز قیمت بلیت هواپیما برای پروازهای حج را محاسبه کنیم به بیش از ۱۰ میلیون تومان می‌رسد اما توافق صورت گرفته در این راستا عملی خواهد شد که زائران با هزینه کمتر و قیمت مناسب‌تری سفر زیارتی خود را انجام دهند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر زائران در طول سفر حج خود با مشکلی مواجه شدند باید چگونه آن را پیگیری کنند؟ اعلام کرد: اگر مشکلی در حوزه سازمان حج و زیارت به وجود بیاید، همین سازمان پاسخگو خواهد بود اما موضوعات مربوط به مشکلات فرودگاهی را شرکت فرودگاه‌ها و مشکلات در زمینه پرواز به شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران بر می‌گردد و آن‌ها با تعیین مسئول مخصوص حج پاسخگو هستند. اما اگر زائران خانه خدا از این طریق نتوانستند به مشکلات‌شان رسیدگی کنند، می‌توانند آن را به اطلاع سازمان هواپیمایی کشوری برسانند تا به عنوان نهاد ناظر این مشکلات را رسیدگی کنیم.

 

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید