گلایه خانواده ها از تعطیلی دیرهنگام مدارس به دلیل آلودگی هوا/ مسئولین هم صبح روز یکشنبه فهمیدند؟

اولیا دانش اموزانی تهرانی از نحوه تعطیلی مدارس گلایه کردند.

لینک کوتاه کپی شد

گروه جامعه جی پلاس: صبح امروز شهروندان تهرانی با افزایش میزان گرد و غبار و آلودگی هوا مواجه شدند و مطابق روزهای معمول برای انجام امور روزمره خود از جمله رساندن فرزندانشان به مدرسه از خانه خارج شدند اما به یک باره رسانه ها خبری منتشر کردند که مدارس تعطیل شده اند. خانواده هایی که فرزندان خود را به مدرسه فرستاده اند از اعلام دیرهنگام این تصمیم ابراز گلایه کرده اند چراکه مشخص نیست که مدیریت شهری در استان تهران از وقوع آلودگی هوا مطلع بوده است یا خیر.

برخی از خانواده ها می گویند پس از بازگشت از مدارس با آنها تماس گرفته شده تا برای برگرداندن فرزندان خود به مدرسه مراجعه کنند. در برخی مدارس هم به دلیل بی اطلاعی معلمان از تعطیلی و مراجعه آنان به مدارس تصمیم گرفته شده که دانش آموزان دو ساعت در کلاس بمانند و سپس به خانه بازگردند.

آشفتگی مدیریتی در در سیستم آموزش و پرورش و مدیریت شهری تهران تاجایی سوال برانگیز شد که 

دهنوی، نماینده تهران در مجلس با انتقاد از اعلام دیرهنگام تعطیلی مدارس ابتدایی استان تهران به دلیل آلودگی هوا در توییتی نوشت:مدیران شهر تهران پاسخ دهند که از شاخص ⁧ آلودگی هوا ⁩خبر نداشتند یا خواب مانده بودند؟

معاون استاندار تهران نیز طی گفت گویی با رادیو اظهار کرده است که فکر می کردیم هوا خوب شود. 

 این نحوه تصمیم گیری در مورد موضوع مهمی که با سلامت شهروندان در ارتباط است می تواند آثار جبران ناپذیری به ویژه برای کودکان داشته باشد. هم اکنون شاخص آلودگی هوا همچنان در وضعیت خیلی نا سالم قرار دارد یعنی یک پله قبل از وضعیت خطرناک قرار دارد که نشان می دهد تصور برخی مدیران تهران مبنی بر بهبود وضعیت هوا غلط بوده است. 

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش ضمن عذرخواهی از اولیا دانش آموزان توپ را به زمین استانداری تهران انداخته و گفته است: من به دوستان می‌گویم که تعطیلی مدارس باید پیش از راهی شدن دانش‌آموزان به مدارس و سرویس‌ها اعلام شود.

علی رغم اینکه توجیهات و سلب مسئولیت از سوی مدیران ارشد در خصوص تصمیم گیری های دیرهنگام در این زمینه برای شهروندان قابل پذیرش نیست تا این لحظه هیچکدام از مسئولین مدیریت شهری تهران بابت اتفاقات پیش آمده توضیح خاصی را ارائه نکرده اند.


 

دیدگاه تان را بنویسید