جی پلاس؛

تاکید امام بر عدم ظلم به زندانیان

امام خمینی در هفتم اردیبهشت ماه سال 68 پاسخ نامه آیت الله مقتدایی را دادند.

لینک کوتاه کپی شد

 به گزارش خبرنگار جی پلاس، امام خمینی (س) در هفتم اردیبهشت ماه سال 68 در پاسخ به نامه آیت الله مرتضی مقتدایی درباره وضع زندانیان، با تشکر از گزارش ارسال شده، بر مراقبت از نوع رفتار با زندانیان تاکید کردند. متن نامه آیت الله مقتدایی و پاسخ امام به شرح زیر است:  

 

[بسمه تعالی. محضر مبارک رهبر کبیر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت آیت‌ اللّه‌ العظمی امام خمینی ـ مدظله العالی

به استحضار حضرت مستطاب‌عالی می‌ رساند، پیرو دستور آن حضرت در نامۀ خطاب به دادستان محترم کل کشور مبنی بر رسیدگی سریع به وضع زندانیان بلاتکلیف از سازمان قضایی نیروهای مسلح خواسته شد سریعاً آمار زندانیان بلاتکلیف در بازداشت موقت آن سازمان را از تهران و کلیۀ شهرستان ها بخواهند که طبق آمار دقیق به پیوست خدمتتان ارسال می‌ گردد و خاطر شریف را مطمئن می‌ سازد که کل متهمین تحت قرار این سازمان در کل کشور تعداد 635 نفر می‌ باشند که بیش از نصف آنها یعنی 365 نفر در ماه اسفند و فروردین جاری بازداشت شده و 130 نفر در ماه بهمن گذشته و بقیه برحسب شکل پرونده‌ هایشان مربوط به ماه های قبل می‌ باشد.

 

... ظاهراً آمار تقدیمی خدمتتان از طریق سازمان زندان ها، در مورد زندانیان سازمان قضایی نیروهای مسلح مربوط به تاریخ قبل از بخشنامۀ عفو و بخشودگی محکومین و متهمین نظامی مورخ 11/10/67 بوده چون تعداد زیادی از زندانیان این سازمان در آن موقع عفو و بسیاری از پرونده‌ ها مختومه گردید.

 

از محضر مبارک استدعا دارد، حقیر را از رهنمودهای حکیمانه و ارشادات و نصایح پدرانه همواره آگاه فرمایید و از دعا جهت موفقیت در انجام وظایف و خدمت به اسلام و مسلمین و محرومین فراموشم نفرمایید.خداوند ان‌شاءاللّه‌ وجود مبارک را در زیر سایۀ لوای حضرت مهدی (عج) ـ اروحنا فداه ـ با صحت و سلامتی نگهداری بفرماید.

23/1/68 ـ مرتضی مقتدایی]

 

"بسمه تعالی

جناب حجت‌ الاسلام آقای مقتدایی ـ دامت افاضاته

با سلام، از گزارشی که در مورد وضع زندانیان دادید تشکر می‌ نمایم. همه باید سعی کنیم به صورتی حرکت کنیم که به احدی ظلم نشود. ان شاءاللّه‌ با تلاش خود این مهم جامۀ عمل می‌ پوشد. از خداوند متعال توفیق و تأیید شما را خواستارم. والسلام علیکم و رحمة‌ اللّه‌.

7 / 2 / 68

روح‌ اللّه‌ الموسوی الخمینی"

 

صحیفه امام؛ ج 21، ص 368-369

 

دیدگاه تان را بنویسید