تعرفه خدمات مهندسی در سال 1401 افزایش یافت + جزییات و اطلاعیه سازمان نظام مهندسی

تعرفه سال جاری (1401) با افزایش میانگین 42.5 درصدی نسبت به سال گذشته همراه بوده است. این افزایش در سامانه جامع سازمان نظام مهندسی اعمال شد و طبیعی است برای کلیهٔ پرونده‌های جاری مناطق 22 گانه شهرداری تهران، فیش‌های بدهی تحت عنوان "مابه تفاوت" صادر می‌گردد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ اطلاعیه مهم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در خصوص افزایش تعرفه در سال 1401 اطلاعیه ای صادر کرد که متن آن در پی می آید:

1401/2/4 یکشنبه

مالک / متقاضی محترم

مطابق رویهٔ قبلی در سنوات گذشته، تعرفه خدمات مهندسی در بخش‌های "طراحی و نظارت" که بر اساس ابلاغیهٔ سازمان نظام مهندسی کشور، تدوین و تهیه می‌گردد، در روزهای نخست سال جاری در سازمان استان تهران تهیه گردید. تصویر این تعرفه هم‌اکنون در سایت سازمان و همچنین ذیل این اطلاعیه در دسترس می‌باشد.

تعرفه سال جاری (1401) با افزایش میانگین 42.5 درصدی نسبت به سال گذشته همراه بوده است. این افزایش در سامانه جامع سازمان نظام مهندسی اعمال شد و طبیعی است برای کلیهٔ پرونده‌های جاری مناطق 22 گانه شهرداری تهران، فیش‌های بدهی تحت عنوان "مابه تفاوت" صادر می‌گردد.

در این رابطه نکات ذیل حائز اهمیت است:

برای آن دسته از پرونده‌هایی که تاکنون پروانه ساختمان صادر نشده است:

الف- چنانچه فرآیند معرفی ناظر توسط سازمان انجام نشده باشد، مادامی‌که مبلغ مابه تفاوت فیش‌های موردنظر پرداخت نشود، سامانه جامع، همچنان قابلیت معرفی ناظر را نخواهد داشت.

ب- مبالغ پرداختی قبلی از بابت "حق‌الزحمه نظارت" و "حق‌الزحمه صدور شناسنامه فنی ملکی" که علی‌القاعده با تعرفه 1400 توسط مالک پرداخت شده، به‌صورت علی‌الحساب تلقی می‌شود و مالک مکلف است "مابه تفاوت افزایشِ تعرفه" را برای هر دو فیش موصوف تسویه نماید.

برای آن دسته از پرونده‌هایی که پروانه ساختمان برای آنها صادر شده باشد، پرداخت قبوض مابه تفاوت 1401، به معنای تسویه حق‌الزحمه ناظر/ناظران پرونده تا پایان سال جاری خواهد بود. بدیهی است در سالگرد تمدید قرارداد نظارت (در طول سال) حق‌الزحمه مجددی از مالک دریافت نخواهد شد. (لازم به ذکر است، در صورتیکه تا پایان سال جاری تعرفه خدمات مهندسی افزایش مجددی داشته باشد، به میزان افزایش تعرفه مورداشاره، از مالک مبلغ مجددی دریافت خواهد شد)

فیش‌های مابه تفاوت از طریق ارسال پیامک حاوی شناسه قبض و پرداخت به شماره تلفن متقاضی اعلام شده است. چنانچه مالک تمایل به تهیه نسخه چاپی فیش موردنظر را داشته باشد، می‌تواند با مراجعه به پورتال موردنظر به نشانی www.nazeran.tceo.ir و با استفاده از آیکون "ورود مالک"، بدون نیاز به مراجعهٔ حضوری در سازمان، نسبت به تهیه آن اقدام کند.

پرداخت قبوض هر پرونده صرفاً از طریق درگاه‌های بانک صادرات امکان‌پذیر می‌باشد.

برای آن گروه از پرونده‌هایی که شناسه قبض و پرداخت فیش حق‌الزحمه نظارت قابل‌رؤیت نیست، ضروری است مالک ساختمان ابتدا فیش "شناسنامه فنی ملکی" را پرداخت نماید و پس از 24 ساعت به پورتال خود مراجعه و شناسه قبض و پرداخت فیش حق‌الزحمه نظارت را از آیکون "قبوض" دریافت کند.

پس از پرداخت قبوض نیازی به مراجعهٔ به سازمان و اعلام آن به واحد حق‌الزحمه نیست. (مبالغ مربوط به این قبوض پس از پرداخت توسط مالک، از طریق سامانه مورداشاره در اعتبار هر پرونده به‌صورت اتوماتیک وارد خواهد شد.

واحد حق‌الزحمه و تمدید قرارداد نظارت

سازمان نظام مهندسی ساختمان

استان تهران

دیدگاه تان را بنویسید