جی پلاس/ به مناسبت سالروز شهادت؛

توصیفی که امام از شهید شاه آبادی داشت

امام خمینی در هفتم اردیبهشت ماه سال 63 و به مناسبت شهادت حجت الاسلام و المسلمین مهدی شاه آبادی پیامی خطاب به ملت ایران صادر کرد.

لینک کوتاه کپی شد

 به گزارش خبرنگار جی پلاس، امام خمینی (س) در هفتم اردیبهشت ماه سال 63 در پیامی به مناسبت شهادت حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ مهدی شاه آبادی، پیامی خطاب به ملت ایران در تجلیل از این شهید والامقام صادر کردند. متن پیام امام به شرح زیر است: 

 

"بسم اللّه‌ الرحمن الرحیم

 

إناللّه‌ و إِنّاإلیه راجعون

با کمال تأسف و تأثر شهادت استادزادۀ محترم،[1] جناب حجت الاسلام، آقای آقا شیخ مهدی شاه‌آبادی، را به پیشگاه معظّم حضرت بقیة‌اللّه‌، أرواحنا لمقدمه الفداء، تبریک و تسلیت عرض می‌ کنم. مبارک باد بر آن حضرت چنین فداکاران و جانبازان در راه هدف بزرگ و اسلام عزیز، که با شهادت افتخارآمیز خود ملت عظیم‌الشأن ایران، بویژه روحانیت عالیقدر، را سرفراز می‌ نمایند. این شهید عزیز علاوه بر آنکه خود مجاهدی شریف و خدمتگزاری مخلص برای اسلام بود و در همین راه به لقاءاللّه‌ پیوست، فرزند برومند شیخ بزرگوار ما بود، که حقاً حق حیات روحانی به اینجانب داشت، که با دست و زبان از عهدۀ شکرش برنمی‌آیم. از خداوند متعال برای این شهید سعید و سایر شهدای در راه اسلام رحمت در جوار خود، و برای فامیل معظّم و حضرات آقازادگان محترم شاه‌آبادی، دامت افاضاتهم، صبر و اجر عظیم خواستارم.

روح‌ اللّه‌ الموسوی الخمینی"

 

1 ـ آقای میرزا محمد علی شاه‌آبادی، پدر شهید مهدی شاه‌آبادی، از عارفان وارسته بود که امام خمینی سالها از محضر ایشان کسب فیض کرده است. 

 

صحیفه امام؛ ج 18، ص 407

دیدگاه تان را بنویسید