جی پلاس؛

بیان علل ناتوانی مسلمانان در دیدار امام با سفیر تونس در ایران

امام خمینی در دیداری که سفیر تونس در ایران در پنجم اردیبهشت ماه سال 58 با ایشان داشت، به بیان علل ناتوانی ملت های مسلمان پرداختند.

لینک کوتاه کپی شد

 به گزارش خبرنگار جی پلاس، امام خمینی (س) در پنجم اردیبهشت ماه سال 58 در دیدار با سفیر تونس در ایران با تشکر از رئیس جمهور و مردم آن کشور، به بیان علل ناتوانی ملت های مسلمان و عوامل پیروزی انقلاب اسلامی پرداختند. متن سخنان امام به شرح زیر است: 

 

"بسم اللّه‌ الرحمن الرحیم

من از تلگراف رئیس جمهور شما تشکر می‌ کنم، و از عواطف شما و ملت شما شکرگزارم. امیدوارم که همۀ ملت های اسلامی و همۀ دولت های اسلامی یک روز به خود آیند و تفرقه‌ ها و هواهای نفسانی و اغراض شخصیه را کنار بگذارند و تحت لوای اسلام و قرآن مجتمع شوند، و در این اجتماعْ قدرتی مافوق قدرت های موجود در عالَم را به دست بیاورند. مسلمین قریب یک میلیارد جمعیت دارند و مخازن بزرگ در اختیار آنهاست و صحراهای بسیار وسیع در اختیار آنهاست؛ و مع‌الأسف برای اینکه نتوانستند تفاهم بین خودشان حاصل کنند و دست های خیانتکار نگذاشته است وحدت کلمه پیدا شود، خزائن آنها را بردند و بر آنها سلطه و حکومت پیدا کردند. شما دیدید که جمعیت 35 میلیونی ـ که در مقابل یک میلیارد چیزی نیست ـ و با نداشتن هیچ ابزار جنگی در دست، به واسطۀ قدرت ایمان و به اتکا به قرآن و اسلام، بر این قدرت شیطانی که پشت سر او قدرت های بزرگتر شیطانی بود غلبه کرد و دست آنها را از مخازن ایران قطع کرد. اگر همۀ ملت ها و دولت های اسلامی اغراض شخصیه را کنار بگذارند و همه با هم به اسلام رو بیاورند و تحت لوای «لااله‌الااللّه‌» باشند، قدرت اول را در دنیا احراز می‌ کنند؛ برای اینکه معنویت اسلام کمک آنهاست و خدای تبارک و تعالی پشتیبان.

و ما با این قدرت ایمان، که همۀ اقشار ملتِ ما با هم فریاد اسلام را زدند، پیروز شدیم نه با عدد و عُده[1] ما هیچ نداشتیم و آنها همۀ سلاحها را [داشتند] لکن ما مسلح به سلاح ایمان بودیم و ملت ما آرزوی شهادت می‌ کردند. مثل اصحاب رسول‌ اللّه‌ در صدر اسلام، همانها که با عدۀ کم امپراتوری های بزرگ را شکست دادند، ما هم با یک عدۀ کم و با نداشتن ساز و برگ جنگی یک امپراتوری 2500 سالۀ جبار را ـ با پشتیبانی ابرقدرت ها از او ـ شکستیم و شکست دادیم و این سد بزرگ را از پیش پای ملت خود برداشتیم. و البته مشکلات زیادی برای ما به جا گذاشتند؛ نقیصه‌ های زیادی، خرابی های زیادی، به جای خود گذاشتند؛ و ما وارث این خرابی ها هستیم لکن با قدرت ایمان و پشتیبانی اسلام مشکلات را حل خواهیم کرد.

 

و من امید آن دارم که ملت های مُسْلم و دولت های مُسْلم توجه کنند، و این رمز پیروزی که برای ایران حاصل شده است به آن توجه کنند؛ و ان‌شاءاللّه‌ این رمز را همه در دست بگیرند و اسلام را در همه جا گسترش دهند.

 

از خدای تبارک و تعالی عظمت اسلام و مسلمین و عظمت قرآن را خواستارم. سلام من را به دولت و ملت و رئیس خودتان ابلاغ کنید.

1 ـ امکانات مادی، ساز و برگ جنگی. 

 

صحیفه امام؛ ج 7، ص 124-125

دیدگاه تان را بنویسید