جی پلاس؛

درخواست حسن روحانی و پاسخ مثبتی که امام به آن داد

امام خمینی در سی و یکم فروردین سال 65 با درخواست حسن روحانی موافقت کردند.

لینک کوتاه کپی شد

 به گزارش خبرنگار جی پلاس، امام خمینی (س) در سی و یکم فروردین سال 65 با پیشنهاد حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی (مسئول وقت ستاد کل پدافند کشور) برای تشویق پرسنل یگان های پدافند هوایی در عملیات والفجر هشت موافقت کردند. متن درخواست و پاسخ امام به شرح زیر است:

 

[بسمه تعالی. از ستاد کل پدافند کشور به فرماندهی کل نیروهای مسلح ارتش جمهوری اسلامی ایران

1- همان‌گونه که استحضار دارند در پی برنامه‌ریزی های انجام شده و تلاش شبانه‌روزی و ایثارگرانۀ یگان های پدافند هوایی در عملیات غرورآفرین والفجر 8 با حداکثر توان رزمی به نحو مؤثر شرکت نموده و علی رغم کلیۀ محدودیت ها و تنگناهای عملیاتی و تعمیراتی و فعالیت پروازی گستردۀ دشمن بعثی و تحمل بمباران های شدید موشک های ضد تشعشع و انواع پارازیت های الکترونیکی، موفق به کسب پیروزی های چشمگیر و بی‌سابقه‌ ای شدند که نتایج آن در طی عملیات به عرض رسیده است.

 

2- پرسنل مشروحه در برگ های پیوست با ابراز رشادت، ایثار و فداکاری در عملیات والفجر 8 موفق به کسب پیروزی های غرورآفرین و انهدام زیادی از هواپیماهای دشمن شدند. و این ستاد پیشنهاد می‌ نماید نامبردگان به پاس تلاش و از خودگذشتگی شایان توجه ـ به شرح مندرج در برگهای مزبور ـ مورد تقدیر و تشویق قرار گیرند. منوط به اوامر عالی است.

مسئول ستاد کل پدافند کشور ـ دکتر حسن روحانی]

 

"بسمه تعالی

با تشکر از ایثار و فداکاری های این عزیزان شجاع و با تأیید و تصویب جناب آقای رئیس جمهور[1] موافقت می‌ شود.

31/1/65

روح اللّه‌ الموسوی الخمینی"

 

1 ـ آقای سید علی خامنه‌ای، رئیس جمهور و رئیس شورایعالی دفاع. 

 

صحیفه امام؛ ج 20، ص 35

 

دیدگاه تان را بنویسید