حمل، نگهداری و مبادله ارز بدون ثبت غیرقانونی شد + جزییات

مالکان ارز برای اینکه مشمول برچسب قاچاق ارز و عواقب آن نشوند، باید میزان دارایی ارزی که از گذشته داشته‌اند را در مدت ۳ ماه در این سامانه ثبت کنند و اگر پس از اجرای ا ین قانون دارایی ارزی خود را در سامانه ثبت نکند به عنوان کالای قاچاق با آنان برخورد می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ حمل و نگهداری ارز غیر قانونی شد.

بر اساس دستورالعمل اجرایی مربوط به تعیین میزان ارز قابل حمل، نگهداری و مبادله در داخل کشور، هر مسافر می‌تواند تا سقف ۱۰ هزار یورو یا معادل آن به سایر ارز‌ها وارد و نیز تا سقف ۵۰۰۰ یورو یا معادل آن به سایر ارز‌های از مرز‌های هوایی، تا سقف ۲۰۰۰ یورو یا معادل به سایر ارز از طریق مرز‌های زمینی، ریلی و دریایی خارج کند.

همچنین طبق آنچه مجلس شورای اسلامی تصویب کرده، ورود ارز به کشور یا خروج ارز از کشور از مصادیق قاچاق ارز شمرده می‌شود و مالکان ارز برای اینکه مشمول برچسب قاچاق ارز و عواقب آن نشوند، باید میزان دارایی ارزی که از گذشته داشته‌اند را در مدت ۳ ماه در این سامانه ثبت کنند و اگر پس از اجرای ا ین قانون دارایی ارزی خود را در سامانه ثبت نکند به عنوان کالای قاچاق با آنان برخورد می‌شود.

بر این اساس «جریمه نقدی ارز ورودی، یک تا دو برابر بهای ریالی آن و جریمه نقدی ارز خروجی یا اقدام به خروج ارز، دو تا چهار برابر بهای ریالی آن و در سایر موارد ضبط ارز انجام نشده و فقط معادل بهای ریالی ارز به عنوان جریمه نقدی اخذ می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری صداوسیما

دیدگاه تان را بنویسید