پس از بازگشایی مدارس؛ تکلیف شبکه «شاد» چه می شود؟

وزارت آموزش و پرورش یک ماه پس از تعطیلی مدارس از اواخر اسفندماه سال ۹۸ به دلیل شیوع بیماری کرونا، اقدام به راه‌اندازی سامانه‌ای به نام شاد به نشانی اینترنتی https://shad.ir برای آموزش مجازی کودکان و نوجوانان کرد تا از این طریق دانش آموزان بتوانند همانند حضور در کلاس‌های مدرسه، از آموزش معلمان بهره‌مند شوند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ مجری فنی شبکه شاد با اشاره به نحوه فعالیت این شبکه پس از بازگشایی مدارس گفت: ایجاد خدمات افزوده برای کاربران شبکه شاد پس از آموزش حضوری دانش‌آموزان مورد توجه قرار گرفته است.

علی کاظم‌زاده درباره چگونگی تداوم فعالیت شبکه دانش‌آموزی شاد پس از حضوری شدن آموزش، افزود: مسئله خدمات افزوده مهم‌ترین اتفاق در حال برنامه‌ریزی است که این امکان براساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی و چارچوب وزارتخانه فراهم می شود.

وی ادامه داد: براساس امکان مسئله خدمات افزوده نهادهای دولتی و غیردولتی می‌توانند خدمات آموزشی هزینه دار به کاربر ارائه دهند، البته خدمات پایه در شبکه شاد کاملا رایگان دراختیار دانش‌آموزان قرار می گیرد.

مجری فنی شبکه شاد خاطرنشان کرد: اگر دانش‌آموزی بخواهد از محتوای آموزشی بیشتر یا آزمون‌ها بهره‌مند شود، می‌تواند در کلاس‌های آنلاین غیررسمی و فوق برنامه شرکت کند.

کاظم‌زاده یادآورشد: سایت فراخوان شاد که شادبوم نام دارد و روی دامنه سایت آموزش و پرورش راه اندازی شده است، در حال دریافت طرح‌ها و اطلاعات شرکت‌هاست.

وی عنوان کرد: برنامه‌هایی که در فراخوان عنوان شده است، هفت محور دارد که شامل کلاس و محتوای آموزشی، دوره مهارتی، شغلی و کارآموزی، سرگرمی و بازی مجازی، کتابخانه مجازی، کارسوق و مسابقه‌های مجازی و طیف گسترده خدمات می شود.

مجری فنی شبکه شاد اظهار کرد: شرکت‌ها طرح‌های خود را بارگذاری می‌کنند و این طرح‌ها توسط آموزش و پرورش بررسی می‌شود و پس از تایید از سوی وزارتخانه، روی شبکه شاد قرار می گیرند تا کاربران بتوانند از آن استفاده کنند.

*۸۵ میلیون پیام در شاد رد و بدل می‌شود

کاظم زاده همچنین درباره آمار روزانه کاربران از شبکه شاد توضیح داد: کاربران شبکه شاد پیش از حضوری شدن آموزش‌ها روزانه یازده میلیون بودند که اکنون آمار استفاده کاربران از این شبکه آموزشی هفت و نیم میلیون نفر است.

وی افزود: همچنین حدود ۸۵ میلیون پیام درشاد رد و بدل می شود که این آمار پیش از این بالای ۲۰۰ میلیون بوده است.

مجری فنی شبکه شاد ادامه داد: همچنین میانگین حضور کاربران در شبکه شاد که پیش تر یک ساعت و نیم بود، اکنون به حدود ۲۰ تا ۲۵ دقیقه رسیده است.

طبق گزارش ایرنا، وزارت آموزش و پرورش یک ماه پس از تعطیلی مدارس از اواخر اسفندماه سال ۹۸ به دلیل شیوع بیماری کرونا، اقدام به راه‌اندازی سامانه‌ای به نام شاد به نشانی اینترنتی https://shad.ir برای آموزش مجازی کودکان و نوجوانان کرد تا از این طریق دانش آموزان بتوانند همانند حضور در کلاس‌های مدرسه، از آموزش معلمان بهره‌مند شوند.

در واقع سامانه شاد بستری برای آموزش مجازی دانش آموزان است. در این سامانه آموزش به صورت آنلاین صورت می‌گیرد و دانش آموزان در زمان آموزش مجازی لازم بود که  در ساعات مقرر، در کلاس‌های مجازی شرکت کنند.

این سامانه بارها مورد ارزیابی فنی و محتوایی قرار گرفته تا بتواند نیازهای آموزشی دانش آموزان در زمان دوری دانش آموزان از مدارس را مرتفع کند.

دیدگاه تان را بنویسید