معاون وزیر ارتباطات مطرح کرد؛

خبر بد برای رمزارز‌های خارجی در ایران: به رسمیت شناخته نمی شوند

باقری اصل معاون وزیر ارتباطات گفت: استفاده از رمز ارز خارجی خارج از حاکمیت و ضد قانون پولی و بانکی کشور است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ باقری اصل معاون وزیر ارتباطات گفت: استفاده از رمز ارز خارجی خارج از حاکمیت و ضد قانون پولی و بانکی کشور است بنابر این ما به هیچ وجه هیچ قانونی نخواهیم داشت که پرداخت را با رمزارز‌هایی که مربوط به خودمان نمی‌شود به رسمیت بشناسیم.

باقری اصل معاون وزیر ارتباطات از قاعده‌مند شدن نگهداری و تبادل رمز ارز‌ها در کشور خبر داد و گفت پرداخت با رمز ارز‌ها را به رسمیت نمی‌شناسیم.

رضا باقری اصل معاون وزیر ارتباطات و دبیر اجرایی فناوری اطلاعات در ارتباط تلفنی با برنامه میز اقتصادی خبر نیمروز در خصوص آخرین مصوبه کارگروه اقتصاد دیجیتال در برخورد با رمز ارز‌ها گفت: وقتی ما داریم روی رمز ارز ملی کار می‌کنیم و رمز ارز ملی خودمان را داریم طبیعتاً نمی‌توانیم اجازه بدهیم که با رمزارز‌های غیر ملی پرداخت صورت گیرد.

وی تاکید کرد: استفاده از رمز ارز خارجی خارج از حاکمیت و ضد قانون پولی و بانکی کشور است بنابر این ما به هیچ وجه هیچ قانونی نخواهیم داشت که پرداخت را با رمزارز‌هایی که مربوط به خودمان نمی‌شود به رسمیت بشناسیم.

 

باقری اصل در خصوص اینکه گفته می‌شود ممکن است رمزارز‌های رایج مورد استفاده قرار گیرد هم گفت: وقتی ما داریم روی رمز ارز ملی کار می‌کنیم و رمز ارز ملی خودمان را داریم طبیعتاً نمی‌توانیم اجازه بدهیم که با رمزارز‌های غیر ملی پرداخت صورت گیرد.

معاون وزیر ارتباطات تاکید کرد: نمی‌خواهیم خدایی نکرده مردم متضرر شوند، چون رمز ارز‌ها دارایی دیجیتال هستند و کسی که می‌خواهد تبادل انجام دهد باید مبتنی بر یک سری قواعد باید باشد. مثل قواعدی که در بورس و سایر ارز‌ها وجود دارد باید در مورد رمز ارز‌ها نیز قاعده‌مند شوند و نظامات بانکی در مورد آن‌ها رمز ارز‌ها رعایت شود.

معاون وزیر ارتباطات در پایان گفت: همکاری کاملی بین این وزارتخانه و وزارت اقتصاد وجود دارد که برای کار کمیته‌ای ذیل وزارت اقتصاد این پروژه را با هماهنگی معاون اقتصادی رئیس جمهور مدیریت می‌کند و در نهایت در کارگروهی که وزارتخانه‌های ارتباطات، رفاه و تعاون، صمت و بانک مرکزی و معاونت علمی ریاست جمهوری حضور دارند تصویب خواهد شد.

 

منبع: صداوسیما

دیدگاه تان را بنویسید