17 روش برای کم کردن خطر کرونا در مدارس - توصیه های مهم سازمان بهداشت جهانی

سازمان بهداشت جهانی 17 توصیه را برای کاهش خطر شیوع کرونا در مدارس اعلام کرده است که از جمله آنها می توان به واکسینه شدن و فاصله گذاری فیزیکی اشاره کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛  طبق گزارش وبدا، ۱۷ توصیه سازمان بهداشت جهانی برای کاهش خطر شیوع کرونا در مدارس در پی می آیند:

۱-زمانی که امکان دارد پنجره ها را برای تهویه باز کنید.

۲-با واکسینه شدن در برابر کووید ۱۹ از خودتان و دیگران محافظت کنید.

۳-همه را تشویق کنید تا دستشان را به طور پی در پی تمیز کنند.

۴-به دانش آموزان، آموزگاران و کارکنان مدرسه توصیه کنید زمانی که احساس بیماری، علامت های سرماخوردگی یا ضعف دارند در خانه بمانند و زمانی که  در مدرسه احساس بیماری می کنند به مسئولان بهداشتی مدرسه اطلاع دهند.

۵-فاصله گذاری فیزیکی حداقل تا یک متر را رعایت کنند.

۶-یک سطل در دار برای دستمال ها و ماسک های مصرف شده فراهم کنند.

۷-مسئولان مدرسه به صورت پیوسته با والدین و دانش آموزان در ارتباط باشند.

۸-والدین در مورد اقدام های مدرسه و نقش آنها در اجرا آگاهی داشته باشند.

۹-مسئولان مدرسه از والدین درخواست همکاری کنند تا هر مورد ابتلا به کووید ۱۹ که ممکن است در خانواده روی داده باشد را به مدرسه اطلاع دهند.

۱۰-آموزگاران و کارکنان مدرسه، پدر و مادر، بزرگسالان و افراد واجد شرایط در محیط مدرسه، کودکان کمتر از ۱۲ سال و نوجوانان بالای ۱۲ سال که به بیماری زمینه ای مبتلا هستند، می بایست واکسن بزنند.

۱۱-تهیه فهرست پیش از ترک خانه(احساس سلامتی، خوردن صبحانه، برداشتن ماسک صورت و مایع ضدعفونی کننده دست).

۱۲-در هنگام رفتن به مدرسه، زمانی که ممکن است تا مدرسه پیاده بروید و یا از دوچرخه استفاده کنید، اگر ممکن است پنجره های سرویس مدرسه را بازنگه دارید و پیش و پس از حرکت دستتان را تمیز کنید.

۱۳-رانندگان سرویس مدرسه باید ماسک بزنند، تاجایی که امکان دارد پنجره ها را بازنگه دارند و استفاده همزمان دانش آموزان از گروههای سنی و کلاس های متفاوت در سرویس مدرسه را محدود کنند.

۱۴-پس از استفاده از توالت، پیش از خوردن خوراک، در رسیدن به مدرسه، پیش از گذاشتن ماسک و پس از دست زدن به آن، هنگام اشتراک گذاری وسیله های مدرسه و پس از زنگ تفریح، بهداشت و شست و شوی دست را جدی بگیرید.

۱۵-به آموزگاران، کارکنان مدرسه، دانش آموزان و پدرو مادرها باید درباره برنامه های مدرسه در زمانی که فردی در مدرسه احساس بیماری می کند، آگاهی داده شود و آنهایی که نشانه دارند آزمایش کرونا بدهند و از دیگران جدا شوند و همچنین افراد در تماس با آنها شناسایی شوند و به آنها آگاهی دهند.

۱۶-در مورد فاصله فیزیکی نیز میزها و صندلی ها در فاصله حداقل یک متری بین داشن آموزان قرار گیرند، تعداد دانش آموزان کلاس را کاهش دهید، ترکیب دانش آموزان از گروههای سنی و کلاس های متفاوت را محدود کنید و زمان آغاز و پایان کلاس ها و زنگ های تفریح را یک درمیان کنید.

۱۷-برای ایمن بودن در مدرسه فاصله حداقل یک متر را حفظ کنید، دستتان را تمیز نگه دارید، در فضای بسته و در فضای باز زمانی که فاصله گذاری فیزیکی ممکن نیست از ماسک استفاده کنید، زمانی که ماسک ندارید عطسه و سرفه تان را بپوشانید، پنجره‌ها و درها را برای تهویه هوای کلاس ها و منطقه های مشترک مدرسه باز نگه دارید، زمانی که نوبت شما فرا رسید واکسن بزنید و به یاد داشته باشید زمانی که احساس بیماری می کنید در خانه بمانید.

دیدگاه تان را بنویسید