قیمت انواع حلیم برای ماه رمضان 1401 اعلام شد

هنوز نرخ فروش حلیم به اتحادیه ابلاغ نشده است اما واحدهای صنفی، حلیم ساده را کیلویی 55 هزار تومان و حلیم با مخلفاتی چون گنجد و پوره گوشت را کیلویی 65 هزار تومان بفروش می‌رسانند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ رئیس اتحادیه کباب و حلیم تهران گفت: میزان مصرف حلیم در ماه رمضان افزایش پیدا می‌کند از این‌رو مشاهده می‌شود که اعضای صنوف دیگر چون کبابی‌ها، قنادان، سبزی‌فروشی‌ها، نانوایان و جیگرکی‌ها اقدام به فروش حلیم می‌کنند. باید به مردم توصیه کنم که از این واحدها نیاز خود را تامین نکنند.

حسین محمدی در گفت‌وگو با اشاره به نرخ حلیم در ماه رمضان، گفت: هنوز نرخ فروش حلیم به اتحادیه ابلاغ نشده است اما واحدهای صنفی، حلیم ساده را کیلویی 55 هزار تومان و حلیم با مخلفاتی چون گنجد و پوره گوشت را کیلویی 65 هزار تومان بفروش می‌رسانند.

وی به مردم توصیه کرد؛ آش حلیم را تنها از واحدهای صنفی مجاز، که دارای پروانه کسب از اتحادیه هستند، خریداری کنند.

این فعال صنفی با اشاره به نحوه شناسایی واحدهای مجاز فروش حلیم، خاطر نشان کرد: این واحدها با پارچه‌نوشته یکسان دارای آرم و لوگوی اتاق اصناف که روی آن نوشته شده عاملان فروش با مجوز رسمی از وزارت بهداشت و اتحادیه قابل شناسایی هستند.

 محمدی ادامه داد: در این بنرها کد عامل و تلفن شکایت درج شده است تا اگر خریداری از فروشنده و کیفیت حلیم خریداری شده رضایت نداشته باشد بتواند شکایت خود را به اتحادیه اعلام کند.

رییس اتحادیه کباب و حلیم تهران با بیان اینکه در سال‌های گذشته فعالیت واحدهای صنفی غیرمجاز مشکلاتی را برای مردم ایجاد کردند، افزود: میزان مصرف حلیم در ماه رمضان افزایش پیدا می‌کند از این‌رو مشاهده می‌شود که اعضای صنوف دیگر چون کبابی‌ها، قنادان، سبزی‌فروشی‌ها، نانوایان و جیگرکی‌ها اقدام به فروش حلیم می‌کنند باید به مردم توصیه کنم که از این واحدها نیاز خود را تامین نکنند چرا که حلیم خوراکی است که طبخ آن نیاز به تخصص دارد و باید در پخت آن به نکات بهداشتی توجه ویژه کرد.

 

تکذیب یک شایعه در مورد حلیم

 

وی تصریح کرد: البته بازرسان اتحادیه با فروشندگان غیرمجاز فروش حلیم برخورد خواهند کرد.

محمدی با رد شایعه ریختن پشم و پنبه به جای گوشت در طبخ حلیم، افزود: این خبر دروغ بزرگی است و حتی واحدهای غیرمجاز در طبخ حلیم از پشم و پنبه استفاده نمی‌کند.

این فعال صنفی با اشاره به عدم استقبال مردم از طبخ حلیم با گوشت بوقلمون، گفت: مردم در گذشته حلیم با گوشت بوقلمون زیاد خریداری می‌کردند اما در حال حاضر تمایل چندانی برای خرید این حلیم ندارند و از آنجایی‌که گوشت بوقلمون گران است بسیاری از واحدهای صنفی از این گوشت استفاده نمی‌کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا گندم با نرخ دولتی به واحدهای فروش حلیم داده شده است؟ گفت: واحدهای صنفی گندم با نرخ آزاد خریداری می‌کنند./ ایلنا

دیدگاه تان را بنویسید