قطع غیرقانونی 200 درخت در مرکز لرزه‌نگاری دانشگاه تهران در نزدیکی روز طبیعت!

امانی عضو شورای شهر تهران گفت: روز چهارشنبه دهم فروردین‌ماه در بخش خبری ۱۸:۳۰ شبکه تهران گزارشی پخش شد که از قطع ۲۰۰ اصله درخت توسط یک دستگاه رسمی دولتی در خیابان خوارزمی در مرکز لرزه‌نگاری وابسته به دانشگاه تهران حکایت داشت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جماران؛ عضو شورای شهر تهران درباره قطع غیرقانونی درختان در مرکز لرزه‌نگاری دانشگاه تهران تذکر داد.

ناصر امانی در ابتدای جلسه امروز شورای شهر در تذکری گفت: متاسفم که اولین تذکر سال نو خبری بد است. اما برای اینکه جلوی قانون شکنی‌ها گرفته شود می‌گویم.

امانی توضیح داد: روز چهارشنبه دهم فروردین‌ماه در بخش خبری ۱۸:۳۰ شبکه تهران گزارشی پخش شد که از قطع ۲۰۰ اصله درخت توسط یک دستگاه رسمی دولتی در خیابان خوارزمی در مرکز لرزه‌نگاری وابسته به دانشگاه تهران حکایت داشت.

او تاکید کرد: این اتفاق در آستانه روز طبیعت یک دهن کجی آشکار به قوانین و مقررات و تخریب محیط زیست توسط مرکزی بود که آرم علم و پژوهش بر سردر آن مزین است.

امانی اضافه کرد: پس از انتشار این گزارش هیچ واکنشی از طرف این مرکز مشاهده نکردیم. این اقدام در آستانه روز طبیعت و توسط یک نهاد رسمی به هیچ وجه قابل پذیرش نیست و از شهردار تهران درخواست می‌کنم به صورت ویژه به این هنجارشکنی را رسیدگی کند و از طریق راهکارهای قانونی عوامل این اقدام مشخص و ضمن معرفی در مراجع قضایی به افکار عمومی هم گزارش کنند.

عضو شورای شهر تهران گفت: متاسفانه وضعیت درختان در تهران بحرانی است. هر روز شاهد چنین اقداماتی در سطح شهر هستیم که از بسیاری از آنها مطلع نمی‌شویم یا پس از قطع و خشک کردن در جریان قرار می‌گیریم. پیشنهاد می‌کنم با استفاده از سامانه‌های ۱۳۷ و ۱۸۸۸، مردم تهران شهرداری را در جریان بگذارند و شهرداری نیز ساز و کاری را برای واکنش سریع به پیام های مردمی پیش بینی و اجرا کند.

امانی اضافه کرد: در گزارشی که منتشر شد چیزی که مایه تاسف بود این بود کسانی نسبت به قطع این ۲۰۰ اصله درخت اقدام کردند که خودشان مسئول حفظ و حراست از مجموعه هایی بودند که این درختان در آن قطع شده است.  شهردار ناحیه منطقه ۳ صحبت کرد و مایه تاسف است. وقتی مردمی که در جریان نیستند و اطلاع ندارند این کارها را می‌کنند بحث دیگری است ولی وقتی یک نهاد رسمی آن هم در روز تعطیل و در شب دست به این کار می‌زنند مایه تاسف است و باید به جد با آن برخورد کرد.

دیدگاه تان را بنویسید