سوزوکی و اسکای درایو تا 3 سال دیگر از خودروی پرنده حود رونمایی می کنند

شرکت ژاپنی "سوزوکی" (Suzuki) و شرکت "اسکای درایو" (SkyDrive) که در حوزه ابداع خودروهای پرنده فعالیت دارد، قراردادی امضا کرده‌اند تا برای پژوهش، توسعه و بازاریابی وسایل نقلیه الکتریکی با توانایی صعود و فرود به صورت عمودی همکاری کنند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ اسکای درایو اعلام کرده است که با سوزوکی همکاری می‌کند تا یک خودروی پرنده برقی جمع و جور را با امکان حمل دو سرنشین ابداع کند. این شرکت امیدوار است که بتواند در "نمایشگاه جهانی اوزاکا" (Osaka World Expo) که در سال ۲۰۲۵ برگزار می‌شود، از این خودرو رونمایی کند.

این دو شرکت در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که برای گشودن بازارهای جدید با تمرکز اولیه بر هندوستان، جایی که سوزوکی تقریبا نیمی از سهام بازار خودرو را در اختیار دارد، تلاش خواهند کرد. سوزوکی اعلام کرد که قصد دارد ۱۰۴/۴ میلیارد روپیه معادل ۱/۳۷ میلیارد دلار در کارخانه خود در هندوستان سرمایه‌گذاری کند تا به تولید خودروهای برقی و باتری آنها بپردازد.

سوزوکی در سال ۲۰۱۷، یازدهمین خودروساز بزرگ جهان بود اما در سال ۲۰۲۰، با کاهش درآمد تقریبا ۲۹ میلیارد دلاری روبه‌رو شد. به نظر می‌رسد که تحول این شرکت و حرکت او به سوی تولید خودروهای الکتریکی، نسبت به رقبا کند باشد و زودتر از سال ۲۰۲۵ نتواند یک محصول برقی را ارائه دهد.

هنوز مشخص نیست که اسکای درایو دقیقا برای توسعه چه نوع محصولی با سوزوکی همکاری می‌کند. بیشتر تصاویر مورد استفاده در این خبر، به مدل مفهومی موسوم به "SD-XX" اسکای درایو مربوط است. در این مدل، از طراحی پشت سر هم دو صندلی استفاده شده که به نظر می‌رسد با توضیحات این پروژه مطابقت دارد.

 

این مدل، یک مالتی‌کوپتر هم‌محور هشت پایه است که کابینی با پوشش شیشه‌ای دارد. این وسیله برای بلند کردن وزن حداکثر ۵۰۰ کیلوگرم تا ارتفاع حداکثر ۵۰۰ متری  و پرواز با حداکثر سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت طی زمانی بین ۲۰ تا ۳۰ دقیقه طراحی شده است.

این محصول که در گروه خودروهای پرنده قرار دارد، روی زمین، روی سه چرخ قرار می‌گیرد؛ دو چرخ در کنار هم زیر کابین و سومی که در پشت کابین قرار دارد. اسکای درایو می‌گوید که حداکثر سرعت رانندگی این وسیله روی زمین، ۶۰ کیلومتر در ساعت با برد بین ۲۰ تا ۳۰ کیلومتر است.

در هر حال، واضح است که می‌توان از این طراحی انتقاد کرد و این طرح تا نهایی شدن هنوز فاصله دارد. بازوهای بزرگ و خمیده‌ای که از بالای بدنه آن جدا می‌شوند، ممکن است از نظر بصری زیبا نباشند. به نظر می‌رسد که مرکز ثقل این خودروی پرنده هم ایراد دارد و با وزن یک خلبان در جلوی آن، دماغه به سمت جلو سنگینی پیدا خواهد کرد.

در حالی که شرکای اسکای درایو، تخصص زیادی در تضمین کردن ایمنی خودروهای قابل ثبت در جاده دارند، تصمیم‌گیری برای ساخت این وسیله نقلیه، وزن و هزینه هنگفتی را در کنار وظیفه دلهره‌آور دریافت گواهینامه به همراه دارد.

طبق بیانیه مطبوعاتی این شرکت، توسعه تاکسی هوایی قطعا یک هدف کلیدی است.

 

دیدگاه تان را بنویسید