اتوبوس هایی که در تهران شما را به صورت رایگان به گردش می برد

شهروندان می‌توانند با حضور در هر ایستگاه از اتوبوس‌های گردشگری به صورت رایگان استفاده کنند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ مهرشاد کاظمی با اشاره به اجرای طرح «اتوبوس گردشگری» در ایام تعطیلات نوروزی سال ۱۴۰۱، بیان کرد: این طرح با همکاری شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران صورت گرفته است. ۶ دستگاه اتوبوس برای تهران مرکزی و سه دستگاه اتوبوس برای ری درنظرگرفته شده است. اتوبوس‌های گردشگری از امروز آغاز بکار می‌کنند و فعالیت‌شان تا ۱۲ فروردین ادامه خواهد داشت.

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران درباره مسیرهای حرکتی ۶ دستگاه اتوبوس در تهران مرکزی، توضیح داد: اتوبوس‌های گردشگری در مسیر تهران از پایانه کاوه (انقلاب) شروع به حرکت می‌کنند و در مسیرهای خیابان کارگر شمالی، برج میلاد، اراضی عباس آباد، خیابان سهروردی، خیابان قندی، خیابان شریعتی و ... و دوباره به سمت خیابان انقلاب تردد می‌کنند. حدود ۱۱ ایستگاه در این مسیرها پیش بینی شده است که اتوبوس‌ها هم مسافر را سوار و هم پیاده کنند. هر کدام از ایستگاه‌ها نیز با المان‌های گردشگری تزئین شده‌اند که شهروندان تهرانی آن را به سرعت شناسایی کنند.

کاظمی در ادامه درباره مسیر ری، گفت: اتوبوس‌ها در مسیر ری از پایانه شهرری حرکت و به سمت حرم عبدالعظیم حسنی (ع)، خیابان جوانمرد قصاب، برج طغرل و ... می‌روند.

وی با بیان اینکه حدود هر ۴۵ دقیقه یک‌بار اتوبوس‌ها به ایستگاه می‌رسند، افزود: ظرفیت هر دستگاه اتوبوس گردشگری برابر با حداکثر ۳۳ نفر است.

به گفته رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران؛ این طرح نیازمند ثبت‌نام و هزینه نیست و شهروندان می‌توانند با حضور در هر ایستگاه از اتوبوس‌های گردشگری به صورت رایگان استفاده کنند.

کاظمی درباره ساعت فعالیت اتوبوس‌ها نیز بیان کرد: ساعت فعالیت اتوبوس‌های گردشگری از ۹ صبح الی ۱۷:۰۰ است؛ یعنی آخرین اتوبوس در ساعت ۱۷ عصر اعزام می‌شود که برگشت آن تا ساعت ۱۸:۰۰ طول خواهد کشید. نخستین اتوبوس‌ها در مسیر تهران مرکزی و ری از ساعت ۹ صبح حرکت می‌کند و اتوبوس‌های دیگر به فاصله ۳۰ دقیقه بعد اعزام می‌شوند.

بر اساس گزارش سایت شهر، وی در پایان یادآور شد: هر اتوبوس دارای یک راهنمای گردشگری است که مسیرها و اماکن گردشگری در مسیرها را به علاقه مندان معرفی می‌کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید