یکه تازی «بتمن» در سینماهای آمریکا

میزان فروش بتمن در سینماهای آمریکای شمالی از ۳۰۰ میلیون دلار عبور کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛  اگرچه در ماه مارس (اسفند) فیلم‌های زیادی اکران نشد ‌و بتمن در سینماها رقیب چندانی نداشت اما همزمان موفق شد بازار پررونق خود را همچنان پس از سه هفته حفظ کند؛ این فیلم از جمعه تا یکشنبه (۲۷ تا ۲۹ اسفند ۱۴۰۰) ۳۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار فروش کرد که در مقایسه با آخر هفته گذشته تنها ۴۵ درصد کاهش یافته است‌.

با این حجم از استقبال، میزان فروش بتمن در سینماهای آمریکای شمالی از ۳۰۰ میلیون دلار عبور کرد. افتخاری که پیش از این در دوران پساکرونا تنها نصیب فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست شده بود. 

اقبال عمومی به بتمن در گیشه بین المللی نیز همچنان ادامه دارد. این فیلم در هفته‌ای که گذشت در ۷۶ بازار سینمایی جهان، ۴۹ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار فروش کرد و مجموع فروش آن به رقم قابل توجه ۵۹۸ میلیون دلار رسید. این میزان فروش برای استودیو فیلمسازی برادران وارنر که ۲۰۰ میلیون دلار برای ساخت و میلیون ها دلار دیگر برای تبلیغ این فیلم ابرقهرمانی کرده، یک موفقیت تجاری ضروری بود. 

 

اگرچه هالیوود اکران فیلم‌های بزرگ خود را از سر گرفته است اما میزان حضور تماشاچیان در سالن‌های سینما هنوز به دوران پیش از کرونا بازنگشته است. با این حال تماشاگران گروه گروه برای تماشای فیلم بتمن که در آن رابرت پتینسون در نقش بتمن و زویی کراویتز در نقش کت وومن همبازی شده‌اند، به سینماها می‌روند.

این فیلم سه ساعته به روزهای نخست ظهور بروس وین به عنوان بزرگترین کارآگاه جهان می‌پردازد. شوالیه تاریکی جوان در جست‌وجوی عدالت، همزمان که یک قاتل دیوانه به نام ریدلر را تعقیب می‌کند از فساد در شهر گاتهام پرده برمی‌دارد. این فیلم با استقبال منتقدان روبه‌رو شده و امتیاز ۸۵ درصد را در سایت راتن تومیتوز کسب کرده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید