پاسخ سازمان مالیاتی به گزارش دیوان محاسبات در رابطه با مالیات خانه های لوکس + جدول

سازمان مالیاتی اعلام کرد: درخصوص مالیات بر واحدهای مسکونی و باغ ویلاهای گران قیمت، بالغ بر 12.500 واحد مسکونی مشمول مالیات شناسایی و مالیات مربوط به آنها به همراه اطلاعات واحد مسکونی و مالکان ذیربط، در درگاه الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشورصادر شده و بارگذاری شده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ سازمان مالیاتی اعلام کرد، مالیات بالغ بر ۱۲.۵هزار ملک و ویلای لوکس گران قیمت صادر شده است.

درخصوص مالیات بر واحدهای مسکونی و باغ ویلاهای گران قیمت، بالغ بر 12.500 واحد مسکونی مشمول مالیات شناسایی و مالیات مربوط به آنها به همراه اطلاعات واحد مسکونی و مالکان ذیربط، در درگاه الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشورصادر شده  و بارگذاری شده است و پرداخت این مالیات به صورت سیستمی بوده و امکان صدور قبض مالیاتی در درگاه مزبور به نشانی My.Tax.gov.ir  برای تمام مشمولین فراهم شده است.

این توضیح لازم است که به موجب جزء (3) بند (خ) تبصره (6) قانون بودجه سال 1400 کل کشور، وزارتخانه‌های راه و شهرسازی، صنعت و معدن و تجارت، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و شهرداری ها موظف بوده‌اند امکان دسترسی برخط به اطلاعات املک مورد نیاز سازمان در حوزه املاک را در اختیار این سازمان قرار دهند اما صرفاً وزارت راه و شهرسازی اطلاعات 6500 واحد را در قالب لوح فشرده به سازمان ارسال نمود و دیگر دستگاه های ذیربط علیرغم مکاتبات و پیگیریهای صورت گرفته هیچگونه اطلاعاتی در این خصوص به سازمان ارائه ننمودند.

 

جدول خانه های لوکس

 

 با این حال مطابق با ماده (8) آئین‌نامه اجرایی بند (خ) تبصره (6) قانون بودجه سال 1400 سازمان امور مالیاتی مکلف به اعلام دارایی‌های مشمول و ارزش آنها به مالکین طی دو ماه از پایان آذرماه 1400 بوده است که این اقدام براساس اطلاعات در دسترس سازمان مطابق با مقررات انجام شده است. همچنین به موجب ماده (10) آئین‌نامه مزبور چنانچه اشخاص مشمول تا پایان بهمن ماه نسبت به پرداخت مالیات اقدام ننمایند سازمان می‌تواند از طریق انجام عملیات اجرایی نسبت به وصول مالیات متعلقه اقدام نماید.

بنابراین سازمان امور مالیاتی کشور حسب قوانین و مقررات موضوعه به تکالیف خود عمل نموده و امید است مودیان محترم مالیاتی به تکالیف خود در پرداخت مالیات های متعلقه اقدام نمایند در غیر اینصورت سازمان برابر مقررات موجود نسبت به وصول مالیات های تعلق گرفته اقدام خواهد نمود.

دیدگاه تان را بنویسید