در حال به روز رسانی...

سیل در فارس، بوشهر، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان ​+ عکس و فیلم

در پی بارش های اخیر، سیل در فارس، بوشهر، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان به راه افتاده و خسارت‌های سیل در سیستان و بلوچستان شدیدتر از نقاط دیگر گزارش شده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز سه‌شنبه در استان‌های سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان، کرمان، خراسان جنوبی و یزد، بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید، در مناطق مرتفع بارش برف و در بخش‌هایی از مرکز، شمال غرب، شمال شرق و ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش پراکنده باران و برف پیش‌بینی می‌شود.

 

سیلاب فارس جان پنج نفر را گرفت

خوبیار، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر فارس گفت: بر اثر وقوع سیل و آبگرفتگی شدید پنج نفر در شهرستان‌های لار، مهر و داراب جان باختند. تعداد ۵ مصدوم نیز به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

 

پنج روستا در میناب تخلیه اضطراری شد

حسن زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: پنج روستا در شهرستان میناب در پی بارندگی و سیلاب تخلیه و اسکان اضطراری داده شدند. ۳۵ روستا همچنان مشکل قطعی آب دارند که دلیل آن قطعی مسیر است.

 عباسی سخنگوی صنعت برق هرمزگان نیز گفت: طوفان و جاری شدن سیلاب  ۶۸ نقطه در هرمزگان را با قطعی برق مواجه کرد.

 

برای حفاظت از خود و خانواده در برابر ⁧ سیل⁩ توصیه‌ها را جدی بگیرید

 

برای حفاظت از خود و خانواده در برابر ⁧ سیل⁩ توصیه‌ها را جدی بگیرید

 

برای حفاظت از خود و خانواده در برابر ⁧ سیل⁩ توصیه‌ها را جدی بگیرید

 

 جان باختن 6 هموطن در سیل دیروز فارس و کرمان

مهدی ولی پور، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر: بیش از 500 تیم عملیاتی به خدمات رسانی در مناطق سیل زده در استان های جنوبی و شرقی کشور ادامه می‌دهند.

اسکان اضطراری برای بیش از 3 هزار نفر فراهم شده و به حدود 20 هزار نفر امدادرسانی شده است.

میناب و روستاهای اطراف بیشترین آسیب را از سیل دیده‌اند.

 

آب باران در ۸۰ درصد خانه‌های کُنارک نفوذ کرده است

درویش بلوچ‌نیا شهردار کنارک در جنوب سیستان و بلوچستان: آب ناشی از بارش باران در ۸۰ درصد خانه‌های این شهر بندری نفوذ کرده است و این خانه‌ها تا تخلیه کامل آب، قابل سکونت نیستند.

 برخی از کوچه‌ها قابل تردد و خدمات‌رسانی نیستند.

 هفت مکان اسکان اضطراری با ظرفیت ۲ تا سه هزار نفر پیش‌بینی شده و در روزهای گذشته بیش از ۳۰۰ نفر اسکان داده شده‌اند.

 

افزایش شمار جان باختگان سیل به ۸ نفر

سخنگوی سازمان اورژانس: بر اثر جاری شدن سیل در استان های جنوبی کشور، متاسفانه تاکنون ۸ تن جان باخته اند و ۲ نفر نیز مفقود هستند.

 

 آخرین وضعیت استان‌های سیل‌زده از زبان رئیس جمعیت هلال احمر 

کولیوند گفت: شرایط در استان های سیل‌زده به سمت پایداری پیش می‌رود؛ هلال احمر با همکاری داوطلبان و گروه های جهادی تا آخرین لحظه کنار مردم خواهد ماند.

در حال حاضر علاوه بر روستاهای سیستان و بلوچستان، در دو شهرستان حاجی آباد و بشاگرد نیز مسیرها مسدود است، بارندگی در استان سیستان و بلوچستان ادامه دارد اما بعدازظهر امروز سه شنبه ۱۴ دی ماه از شمال این استان خارج می شود.

در کرمان ۱۰۹ روستا آسیب دیده و ۱۳ روستا در آب محاصره هستند، در استان فارس هم ۴ روستا در آب محاصره بوده که به دلیل خسارت بیشتر در شهرستان های لارستان و لامرد، بالگرد هلال احمر برای امدادرسانی به آسیب دیدگان اعزام شده است.

 سه شهرستان هم در خراسان جنوبی متاثر از بارندگی بودند که الان بارش باران در این استان فروکش کرده است، شرایط استان هرمزگان هم رو به پایداری است اما امدادرسانی ها ادامه دارد.

بودجه به میزان کافی برای تامین اقلام زیستی و غذایی در اختیار استان ها قرار داده ایم و امدادگران هم در حالت آماده باش کامل قرار دارند.

 

دستور رئیسی برای پیگیری وضعیت سیل‌زدگان استان‌های جنوبی

رئیس‌جمهور، وزیر نیرو را به عنوان نماینده ویژه مامور کرد تا ضمن بازدید از مناطق سیل‌زده استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان، گزارشی از آخرین اقدامات انجام شده برای کمک و امدادرسانی به مردم در این استان‌ها ارائه کند.

 

 قبل از وقوع سیل چه کارهایی انجام بدیم؟

 

 قبل از وقوع سیل چه کارهایی انجام بدیم؟

 

سخنگوی اورژانس: افزایش فوت‌شدگان حوادث جوی به ۱۰ نفر

سخنگوی اورژانس کشور با اشاره به آخرین وضعیت امدادرسانی در مناطق سیل‌زده در استان‌های جنوبی کشور گفت: در حال حاضر آمار مصدومان ناشی از حوادث جوی در استان‌های جنوبی کشور به ۲۳ نفر رسیده است. همچنین ۱۰ نفر نیز تاکنون جان خود را از دست داده‌اند.    

 

 دستور فرمانده کل سپاه برای امدادرسانی به سیل‌زدگان استان‌های جنوبی

سردار رمضان شریف سخنگوی سپاه پاسداران از دستور سردار سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه به سپاه‌های استانی و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا برای امدادرسانی و رفع مشکلات و تامین نیاز‌های مردم مناطق سیل زده استان‌های فارس، کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان خبر داد.

امکانات و ماشین آلات مهندسی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و رده‌های مستقر در منطقه و همچنین بالگرد‌های نیروی زمینی و نیروی هوافضای سپاه آمادگی دارند تا در صورت نیاز به منطقه اعزام و امدادرسانی را انجام دهند.

 

پیگیری وضع سیل‌زدگان استان‌های جنوبی توسط رئیسی/ وزیر نیرو به نمایندگی از رئیس جمهور راهی مناطق سیل زده کشور شد/ تماس تلفنی رئیس دفتر رئیس جمهور با استانداران ۴ استان

 سید ابراهیم رئیسی، علی اکبر محرابیان وزیر نیرو را به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور مامور کرد تا ضمن بازدید از مناطق سیل‌زده استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان، گزارشی را از آخرین اقدامات صورت گرفته برای کمک و امدادرسانی به مردم در این استان‌ها ارائه نماید.

همچنین غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس جمهور به نمایندگی از رئیسی در تماس‌های تلفنی جداگانه با استانداران استان‌های فارس، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان، آخرین اقدامات و تدابیر صورت گرفته برای رسیدگی به وضع سیل‌زدگان را جویا شد و بر امدادرسانی سریع به سیل‌زدگان و انجام اقدامات جهادی با همکاری گروه‌های مختلف برای رفع آبگرفتگی و لایروبی معابر و منازل مسکونی و تامین اقلام مورد نیاز سیل‌زدگان تاکید کرد.

در این تماس‌ها مقرر شد استانداران خسارات وارده به مناطق مسکونی و باغات را برآورد کنند تا در جلسه آینده هیات دولت در خصوص نحوه جبران خسارت  تصمیم گیری شود.

 

راه ۵۰ روستای جنوب کرمان مسدود است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان گفت: میزان خسارات سیل به جنوب کرمان هنوز برآورد نشده است و تا هفته آینده اعلام می‌شود

با توجه به سیل چند روز گذشته راه ۵۰ روستا بر اثر سیلاب همچنان مسدود است.

بیشترین مناطق آسیب دیده  شهرستان‌های رودبار، ارزوییه و ریگان هستند.

راه‌های باتلاقی و کوهستانی شرایط امداد رسانی را سخت کرده است.

 

سازمان مدیریت بحران: تاکنون مرگ ۹ نفر تایید شده نه ۱۰ نفر / پیشتر اعلام شده بود که یک کودک جان خود را از دست داده که مشخص شد زنده است

رییس سازمان مدیریت بحران کشور آخرین وضعیت مناطق متاثر از سیل از کشور را تشریح کرد و از مرگ ۹ تن درپی این حادثه جوی خبر داد.

اسماعیل نجار در تشریح آخرین وضعیت مناطق سیل زده کشور اظهارکرد: پیش از زمان آغاز بارش‌ها و با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی، سازمان مدیریت بحران کشور هشدارهای لازم را به تمامی استان‌ها صادر کرده و بر ضرورت آماده‌باش آنها تاکید کرد، دستگاه‌های امدادی، خدماتی و اطلاع‌رسانی در این استان‌ها نیز به حالت آماده باش درآمدند و جلسات هماهنگی قبل از آغاز بارش‌ها برگزار شد.

وی گفت: گزارش تحلیل سازمان هواشناسی کشور از میزان بارش ها از تاریخ هفتم دی تا ۱۳ دی ماه امسال نشان می‌دهد که طی هفت روز گذشته بیشینه استانی میانگین تجمعی بارش هفتگی در استان های بوشهر، فارس و هرمزگان به ترتیب با مقادیر۹۲.۹ ، ۸۶.۸ و ۷۲.۴ میلیمتر به ثبت رسیده است که این میزان بارش در برخی از شهرستان‌ها بی‌سابقه محسوب می‌شود.

نجار با بیان اینکه پیش بینی میزان بارش طی این مدت ۶۱.۶ میلیمتر برآورد شده بود، گفت: سهم بارش هفته اخیر ۲۰.۵ میلیمتر است و ۲۶ درصد از بارش یک سال کامل زراعی را تأمین کرده است. البته حدود یک پنجم پهنه کشور بارش کمتر از ۲۱ میلی متر داشته است.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: به عنوان مثال در شهرستان نهبندان طی ۱۲ ساعت ۸۰ میلمتر بارندگی داشتیم که این میزان برابر با میزان بارش‌های این شهر طی این مدت ۳.۵ است. در میناب طی ۴۸ ساعت ۲۷۲ میلیمتر بارندگی و در عسلویه طی همین مدت ۱۲۸ میلیمتر بارندگی داشتیم که بی‌سابقه است.

وی با بیان اینکه ۳۰ استان کشور به جز سمنان متاثر از سیل و آبگرفتگی بودند، گفت: در ۱۷ استان کشور شامل آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، بوشهر، قزوین، فارس، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، زنجان، سیستان و بلوچستان، خوزستان، خراسان جنوبی، لرستان، مازندران، هرمزگان و یزد خدمات امدادی به شهروندان ارائه شد. در مجموع ۱۰۱ شهرستان و ۳۰۹ منطقه تحت تاثیر قرار داشتند.

نجار با بیان اینکه در استان‌های هرمزگان، کرمان، فارس، بوشهر و سیستان و بلوچستان امدادرسانی بیشتری انجام شد، گفت: متاسفانه درپی این سیل‌ها و بارندگی‌ها ۹ تن از هموطنانمان نیز جان خود را از دست دادند که پنج نفر در استان فارس، دو نفر در کرمان و دو نفر نیز در استان سیستان و بلوچستان بودند.

وی درباره اینکه گفته می‌شود شمار فوتی‌ها ۱۰ نفر بوده نیز گفت: آمارهایی که تا به این لحظه به دست ما رسیده حاکی از مرگ ۹ تن است. پیشتر اعلام شده بود که یک کودک جان خود را از دست داده که مشخص شد زنده است و احتمالا دلیل اعلام ۱۰ نفر همین موضوع باشد.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه خساراتی نیز به تاسیسات زیربنایی، خدمات، کشاورزی و منازل مسکونی وارد شده است، گفت: اقدامات برای ارزیابی و تخمین خسارات در حال انجام است. خوشبختانه مشکل قطعی برق در اکثر نقاط حل شده و ارتباطات مخابراتی نیز برقرار است. جریان آب در برخی مناطق به دلیل شرایط بهداشت همچنان قطع است و چند راه مواصلاتی نیز همچنان مسدود است که اقدامات برای بازگشایی آنها در حال انجام است.

وی ادامه داد: طی این مدت به حدود ۳۵ هزار نفر در مناطق سیل زده و نیز دیگر مناطق متاثر از مداخلات جوی دیگر نظیر برف وکولاک و ... خدمات امدادی ارائه شده است.

به گفته نجار، آماده باش دستگاه های امدادی و خدمات در مورد سیل همچنان ادامه دارد و امدادگران درحالت آماده باش هستند.

 

 

تکمیل می شود...

حجم ویدیو: 4.59M | مدت زمان ویدیو: 00:02:02 دانلود ویدیو

دیدگاه تان را بنویسید