یک فعال محیط زیست: حدود 400 پروژه فاقد مجوز محیط‌زیستی در لایحه بودجه 1401 دولت است!

اینکه حدود چهارصد پروژه فاقد مجوز محیط‌زیستی، توانسته به لایحه بودجه سال آینده دولت راه یابد، آشکارا ثابت می‌کند که تا چه اندازه از نظر دولت و به‌ویژه سازمان برنامه و بودجه مملکت، سازمان متولی محیط‌زیست مملکت، سازمانی مزاحم است! واقعاً متاسفم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جماران؛ محمد درویش، فعال محیط زیست، نوشت:

1.نامه علی سلاجقه به همتایش در سازمان برنامه و بودجه، بی‌شک در تاریخ مکاتبات و اسناد سازمان حفاظت محیط‌زیست ماندگار خواهد ماند.

2. این نامه چند واقعیت را نشان می‌دهد: نخست آنکه اگر یک نماینده متوجه چنین تخلف آشکاری نشده بود، معلوم نبود آیا خود دولت سامانه‌ای برای زیست‌پالایی خویش دارد یا خیر؟ دوم اینکه چگونه می‌توان پذیرفت که دستگاه عریض و طویل برنامه و بودجه مملکت چنین تخلفی را سهواً مرتکب شده باشد؟ اگر یک یا دو پروژه بود  شاید می‌شد قبول کرد که از دست‌شان در رفته، اما حدود چهارصد پروژه واقعاً باورنکردنی، تاسف‌بار و شرم‌آور است! و سوم اینکه چرا یک نفر در دفتر علی سلاجقه نیست تا ویرایش مکاتباتی به این اهمیت را بررسی کرده و اجازه چنین غلط‌های فاحش نگارشی را ندهد؟!

 

محمد درویش

 

3. اینکه حدود چهارصد پروژه فاقد مجوز محیط‌زیستی، توانسته به لایحه بودجه سال آینده دولت راه یابد، آشکارا ثابت می‌کند که تا چه اندازه از نظر دولت و به‌ویژه سازمان برنامه و بودجه مملکت، سازمان متولی محیط‌زیست مملکت، سازمانی مزاحم است! واقعاً متاسفم.

4. امید که با مطالبه‌گری، پیگیری شفاف علی سلاجقه و روشن‌گری رسانه‌ها لابی‌گران و دورزنندگان قوانین محیط‌زیستی کشور رسوا شده و مسببین این تخلف شناسایی و مجازات شوند.

 

مدارک محیط زیست (1)

 

مدارک محیط زیست (2)

 

مدارک محیط زیست (3)

 

مدارک محیط زیست (4)

 

مدارک محیط زیست (5)

 

مدارک محیط زیست (6)

دیدگاه تان را بنویسید