جی پلاس؛

امام در تجلیل از شهید دستغیب: دستغیب به دستِ غیب نشینان ملکوت سپرده شد

امام خمینی در چهاردهم دی ماه سال 60 یادنامه ای خطاب به یادواره شهید دستغیب نوشتند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار جی پلاس، امام خمینی (س) در چهاردهم دی ماه سال 1360 در مطلبی خطاب به یادواره شهید محراب، آیت الله سید عبدالحسین دستغیب در تجلیل از مقام رفیع آن بزرگوار چنین نگاشتند. متن یادنامه امام به شرح زیر است: 

 

"بسم اللّه‌ الرحمن الرحیم

پیشنهاد شد که در رابطه با یادوارۀ شهید معظم حجت‌ الاسلام والمسلمین مرحوم آقای حاج سید عبدالحسین دستغیب[1]ـ قدس سره ـ کلمه‌ ای بنویسم.

 

یاد این شهید در دل عاشقان فضیلت و ملت وفادار ایران زنده است. مسجد و محراب و منبر شیراز نغمۀ ملکوتی این شهید راه اسلام را از یاد نمی‌ برند. درس های انسان‌ساز ایشان که در قلب انسان های متعهد غوغا برپا می‌ کرد جاویدان است. دستغیب به دستِ غیب نشینان ملکوت سپرده شد و در آغوش رفیق اعلی آرمید. او نمرده؛ که زندگانی جاوید در جرگۀ پرده‌نشینان قدس و عاشقان لقاءاللّه‌ یافت. از خدا بیخبرانی که همت بر قتل این رهبران فضیلت و رهروان به سوی محبوب گماشته‌ اند با فضیلت و حق‌طلبی مخالفند. اینان گمان می‌ کنند با این حرکات غیرانسانی مذبوحانه در صف عاشقان شهادت و سوختگان در راه پیوستن به لقاءاللّه‌ شکافی پیدا می‌ شود. اینان طعم ایمان به غیب و عشق به محبوب را نچشیده و شب‌پرگانی[2] هستند که از وصل آفتاب گریزانند؛ و مردگانی هستند به صورت زندگان که با اعمال وحشیانۀ خود می‌ خواهند سد راه حقیقت کنند و اسلام عزیز را به خیال فاسد خود به تباهی کشند. خداوند قادر، اسلام بزرگ را فرو فرستاده و حفظ و نگهبانی آن را تضمین فرموده است.از خداوند تعالی رحمت برای شهیدان، خصوصاً این شهید معلم اخلاق و مُهذِّب نفوس خواستار، و برای بازماندگانشان صبر و اجر مسئلت می‌ نمایم. والسلام علی عباداللّه‌ الصالحین.

هشتم ربیع‌الاول 1402 / 14 دی ماه 60ـ روح‌اللّه‌ الموسوی الخمینی"

 

1 ـ شهید محراب، سید عبدالحسین دستغیب از یاران باوفا و انقلابی امام خمینی، نمایندۀ امام و امام جمعۀ شیراز پس از یک عمر جهاد علمی، اخلاقی و سیاسی، در تاریخ 20 آذر 1360 هنگام عزیمت برای اقامۀ نماز جمعه بر اثر انفجار بمب به وسیلۀ یک تروریست منافق به شهادت رسید.

2 ـ شب‌پره: خفاش. 

 

صحیفه امام؛ ج 15، ص 463

دیدگاه تان را بنویسید