رقم دقیق افزایش حقوق ها در سال 1401 از زبان معاون برنامه و بودجه/ کمک کالایی در دستور کار نیست

پورمحمدی معاون امور اقتصادی سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه میزان افزایش حقوق در سال آینده از ۲۹ درصد در طبقات پایین تا سه درصد در طبقات بالا است، افزود: حقوق کسانی که میزان دریافتی آنها ماهانه سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بوده است حدود ۲۹ درصد افزایش می یابد و معافیت مالیاتی نیز پیدا می کنند و معافیت مالیاتی حقوق ها از چهار میلیون به پنج میلیون تومان می رسد. بعلاوه، ۵۳۰ هزار تومان افزایش حقوق را به همه به طور مساوی دادیم و سه درصد ضریب در نظر گرفتیم.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ معاون امور اقتصادی سازمان برنامه و بودجه درباره پرداخت حقوق و حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی توضیحاتی ارائه کرد.

طبق گزارش وزارت امور اقتصادی و دارایی، «سید حمید پورمحمدی» در گفت‌وگویی تلویزیونی بیان کرد: سیاست گذاری اصلی دولت برای سال آینده این است که چه کار کنیم تا قیمت‌ها و تورم کاهش یابد.دولت به راحتی می تواند حقوق را بالا ببرد اما افزایش حقوقی که بخواهد با چاپ پول تأمین شود معنی آن این است که گرانی را دو برابر به مردم تحمیل می کند و در عوض, یک واحد به آنها حقوق پرداخت می کند.

او ادامه داد: بنابراین دولت در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ در هزینه‌های خود و خانواده‌اش بسیار سخت گیرانه اما عادلانه عمل کرد، اما از طرف دیگر می‌خواهد جلوی چاپ پول را بگیرد تا آتش تورم فروکش کند و قیمت‌ها پایین بیاید.

حقوق‌ها چقدر افزایش می‌یابد؟

 پورمحمدی با بیان اینکه میزان افزایش حقوق در سال آینده از ۲۹ درصد در طبقات پایین تا سه درصد در طبقات بالا است، افزود: حقوق کسانی که میزان دریافتی آنها ماهانه سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بوده است حدود ۲۹ درصد افزایش می یابد و معافیت مالیاتی نیز پیدا می کنند و معافیت مالیاتی حقوق ها از چهار میلیون به پنج میلیون تومان می رسد. بعلاوه، ۵۳۰ هزار تومان افزایش حقوق را به همه به طور مساوی دادیم و سه درصد ضریب در نظر گرفتیم.

معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه با اشاره به افزایش عدالت در حقوق و مزایای پرداختی به کارکنان و این که درصد افزایش حقوق برای کسانی که ۳۰ میلیون تومان حقوق خالص می گیرند متوقف می شود، گفت: سقف حقوق پرداختی به کارکنان در سال آینده ۳۷ میلیون تومان ناخالص و ۳۰ میلیون تومان خالص است.

 

کمک کالایی در دستور کار نیست

 

وی با اشاره به این که کمک کالایی در دستور کار نیست، اضافه کرد: این نوع کمک زمانی انجام می شود که نتوانیم به وفور کالا را تأمین کنیم، اکنون همه موانع برای تأمین با ثبات و مطمئن کالا برداشته می شود و دولت خودش را کنار می کشد و بخش خصوصی به فراوانی می تواند این کالاها را تأمین کند. بنابراین ثبات در تأمین مستمر کالاها، یکی از اثرات این موضوع است پس یارانه را به صورت نقدی به مردم می دهیم و خودشان تشخیص می دهند آن را صرف چه کالایی کنند.

دیدگاه تان را بنویسید