خبرهای خوب در مورد سربازی/ حقوق سربازان افزایش می‌یابد/ وام 100 میلیونی برای برخی مشمولان

سردار تقی مهری رئیس سازمان وظیفه عمومی گفت: با تلاش‌های صورت گرفته، مشمولان منقضی خدمت سال ۹۷ به بعد که دوره‌های مهارت آموزی را طی کرده اند، می‌توانند تا سقف یکصد میلیون تومان وام دریافت کنند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ سردار تقی مهری رئیس سازمان وظیفه عمومی در همایش معاونان وظیفه عمومی استان‌ها که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، اظهارکرد: هدف از برگزاری سالانه این همایش ارزیابی عملکرد رده‌های وظیفه عمومی استان‌ها و ارائه تدابیر سازمانی برای خدمات دهی بهتر به مشمولان و خانواده‌های آنان و تاکید بر حسن اجرای قوانین و مقررات و بهره مندی از نقطه نظرات معاونان وظیفه عمومی استان‌ها و شناسایی نقاط ضعف و قوت و رفع نقواص اجرایی است.

 

۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش اعزام نیرو را داشته ایم

 

وی با اشاره به ماموریت‌های کلی سازمان وظیفه عمومی در تامین و اعزام مشمولان به مراکز آموزش نیرو‌های مسلح، گفت: نسبت به سال‌های گذشته ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش اعزام نیرو را داشته ایم.

سردارمهری بیان کرد: از دیگر اقداماتی که به منظور رفاه حال مشمولان در تردد به مراکز آموزش صورت گرفته، تامین بیش از ۵ هزار دستگاه اتوبوس در سراسر کشور در روز اعزام، همراه با ماموربدرقه بوده است.

وی افزود: از دیگر ماموریت‌های خطیر سازمان وظیفه عمومی ارائه خدمت در زمینه معافیت‌های تحصیلی، پزشکی، صدور کارت هوشمند و تعویض کارت‌ها، خروج از کشور مشمولان و ... است که الحمدلله با هوشمندسازی خدمات در سراسر کشور ارائه خدمات به بهترین نحو در حال انجام است.

رئیس سازمان وظیفه عمومی تصریح کرد: در سال‌های اخیر بیشتر تعاملات سازمان با دستگاه‌هایی مانند وزارت صمت، سازمان تامین اجتماعی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و ... برای بهره مندی از تسهیلات ایثارگری، استعاملات وضعیت خدمتی و .. به صورت سیستمی است.

وی با بیان اینکه با گسترش ارتباط سیستمی، پیشرفت خوبی در روند معافیت پزشکی داشته ایم، گفت: در هشت ماهه سال جاری، حدود نه هزار و پانصد جلسه پزشکی در سطح کشور و بیش از صد و بیست هزار پرونده پزشکی، با حضور ۱۴۰۰ پزشک مورد رسیدگی قرار گرفت که نشان دهنده جدیت همکاران در رسیدگی به درخواست مشمولان در این زمینه است.

سردار مهری ادامه داد: همچنین از دیگر اقدامات سازمان ارائه بیش از دویست و نود هزار مشاوره تلفنی از طریق سامانه تلفن گویای سازمان به شماره ۰۹۶۴۸۰ است، البته علاوه بر مشاوره تلفنی، مشمولان عزیز می‌توانند به صورت اینترنتی با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان به نشانی www.vazifeh.police.ir نیز مشاوره اخذ کنند.

 

برخی مشمولان می‌توانند تا سقف یکصد میلیون تومان وام دریافت کنند

 

وی افزود: با تلاش‌های صورت گرفته، مشمولان منقضی خدمت سال ۹۷ به بعد که دوره‌های مهارت آموزی را طی کرده اند، می‌توانند تا سقف یکصد میلیون تومان وام دریافت کنند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی با بیان اینکه ۳ هزار ۲۰۰ عنوان محتوای فرهنگی خبر در حوزه‌های تهیه و منتشر شده است، گفت: سازمان وظیفه عمومی در زمینه فرهنگ سازی خدمت سربازی بسته‌های فرهنگی، فیلم‌های کوتاه و معنا گرا، انیمیشن و ... را تولید کرده، همچنین تعامل با رادیو جوان و پخش بیش از ۳۰ برنامه از دیگر اقدامات سازمان در زمینه فرهنگ سازی است.

وی با بیان اینکه در حوزه اشراف فرماندهی، عملکرد رده‌های وظیفه عمومی در سراسر کشور ۹۷/۷۱ درصد بوده که عملکرد خوبی داشته است، گفت: مهمترین چالش ما در خدمت سربازی کاهش موالید فرزندان ذکور و پایین بودن حقوق و مزایای سربازان است که البته با تلاش‌های صورت گرفته از سوی نمایندگان مجلس، حقوق سربازان افزایش خوبی داشته است، امیدواریم با پیگیری‌های نمایندگان مجلس شاهد افزایش مجدد حقوق سربازان به میزان حداقل ۶۰ تا ۹۰ درصد حداقل حقوق کادر انتظامی باشیم.

سردار مهری اظهار کرد: هدف دشمنان معطوف به جوانان است و قصد بدبینی آنان را نسبت به نظام دارند و خدمت سربازی را زیر سئوال می‌برند، در حالیکه خدمت سربازی مقوله‌ای ارزشی برای نظام جمهوری اسلامی ایران است.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه از ابتدای انقلاب تاکنون بیش از ۱۷ میلیون سرباز به مناطق عملیاتی و نیرو‌های مسلح اعزام شده اند، گفت: تمام تلاش سازمان وظیفه عمومی خنثی سازی اقدامات معاندین خدمت سربازی است که البته نیاز است برای دارندگان کارت پایان خدمت امتیازاتی مانند اولویت در استخدام و ... درنظر گرفته شود.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه تان را بنویسید