خبر مهم در مورد حقوق و معوقات بازنشستگان فولاد/ اصلاح احکام و پرداخت معوقات و اجرای طرح متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان

اصلاح احکام و پرداخت کامل معوقات اجرای طرح متناسب‌سازی بازنشستگان، اصلاح احکام و پرداخت مزایای سختی کارومدیریت وهمچنین فوق‌العاده ایثارگری برای بازنشستگان مشمول صورت گرفته است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ اقتصادنیوز به نقل از وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی نوشت: در گزارش عملکرد سه ماهه صندوق بازنشستگی فولاد تشریح شده است که افزایش صد درصدی میزان وام ضروری بازنشستگان از مبلغ 4 میلیون تا سقف 8 میلیون تومان بدون بهره با اقساط 24 ماهه، با هدف برطرف نمودن بخشی از مشکلات بازنشستگان وپاسخگویی و ساماندهی نیازهای ضروری آنها در دستور کار و اولویت آن صندوق قرار گرفته است.

از دیگر اقدامات‌صورت‌گرفته که تحولی در حاکمیت شرکتی را نوید می دهد، پیگیری واگذاری سهام شرکت‌های دولتی در کمیسیون فرعی دولت به مبلغ 12 هزار و 68 میلیارد ریال بابت مطالبات محقق نشده صندوق  از منابع حاصل از واگذاری سهام شرکت‌های ذوب آهن اصفهان به مبلغ 4 هزار و 800 میلیارد ریال و ماشین سازی و    ریخته گری تبریز و املاک ایل گلی به مبلغ 7 هزار و 268 میلیارد ریال از محل جز (1) بند (و) تبصره (2)  قانون بودجه سال جاری کل کشور است .

در بخش اصلاح ساختار و رفع موانع توسعه، صندوق فولاد اقدامات موثری را صورت داده که از آن جمله می توان به شرکت در نشست کمیسیون اقتصادی با موضوع بررسی مشکلات صنعت زغال به ویژه شرکت زغال‌سنگ کرمان، شرکت در نشست کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و تبیین وضعیت کنونی صندوق و شرکت‌های تابعه و تشریح برنامه‌های آتی برای شکوفایی اقتصادی شرکت‌ها، طراحی و پیاده‌سازی سایت جدید موسسه با توجه به تکنولوژی‌ها و فرآیند‌های روز اشاره کرد.

آماده‌سازی زیرساخت و اطلاعات مورد‌ نیاز برای اتصال به بانک اطلاعاتی و داشبورد مدیریتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی (سال‌های 1390 الی‌1400)، بخش دیگری از اقدامات صندوق در این مدت است.

همچنین، بررسی وضعیت شرکت‌های سرمایه‌پذیر موسسه (به ویژه شرکت های غیر بورسی) با هدف تعیین تکلیف و مولدسازی سرمایه‌گذاری‌ها، ایجاد بانک اطلاعات مربوط به شرکت‌های زیر‌مجموعه و ایجاد کمیته مبارزه با فساد و تعارض منافع و پیگیری مصوبات آن از شاخص‌ترین اقدامات در این راستاست.

بر اساس‌این‌گزارش، در حوزه تکریم جامعه کارگری ‌و رسیدگی به مشکلات آنان نیز می‌توان به سفر به استان کرمان و دیدار با اعضای شورای‌کارگری شرکت زغال‌سنگ کرمان و رسیدگی به مشکلات کارگران و دستور پیگیری ویژه در این خصوص اشاره کرد.

دیدار و گفت وگوهای حضوری با خانواده‌های شهدای اقتصادی شرکت زغال‌سنگ کرمان، خانواده‌های بازنشستگان دارای بیماری صعب‌العلاج و بازنشستگان بیمار و سالمند از جمله اقدامات مهم در سه ماه گذشته بوده است.

دیدار وگفت و گوهایی با نمایندگان مجلس شورای‌ اسلامی(بافت،بافق،ساری وکرمان) در راستای پیگیری مشکلات بازنشستگان برگزار شده است.

همچنین این صندوق در راستای انجام مسئولیت اجتماعی و افزایش همدلی و تعامل و نیز ایجاد روحیه نشاط برای بازنشستگان ،  مسابقات فرهنگی آموزشی ویژه‌ بازنشستگان با همکاری امور بازنشستگی مناطق برگزار کرده است .

 

اصلاح احکام و پرداخت کامل معوقات اجرای طرح متناسب‌سازی بازنشستگان

 

بر اساس این‌گزارش، اصلاح احکام و پرداخت کامل معوقات اجرای طرح متناسب‌سازی بازنشستگان، اصلاح احکام و پرداخت مزایای سختی کارومدیریت وهمچنین فوق‌العاده ایثارگری برای بازنشستگان مشمول کنترل الکترونیکی شرایط احراز دریافت حقوق با راه‌اندازی سیستم مشارکین(بازنشستگی)، راه‌اندازی سیستم استعلام بیمه‌ای(بازماندگان) و برقراری ارتباط آفلاین با سازمان ثبت احوال(فوت)، افزایش صد درصدی میزان وام ضروری بازنشستگان از مبلغ 4 میلیون تا سقف 8 میلیون تومان بدون بهره با اقساط 24 ماهه ، ارتقای وضعیت رفاهی بازنشستگان بابت امتیازات مورد نیاز در بودجه سال آتی (تسهیلات، توانمندسازی تعاونی‌ها برای ارائۀ خدمت به بازنشستگان و برقراری سفرها ) صورت گرفت.

همچنین، پی گیری تمدید قرارداد درمان گروهی ذوب آهن اصفهان و تعیین وضعیت آن برای سال آتی از تاریخ 17 آبان 1400 تا پایان سال،  زمینه سازی قراردادهای سال 1401 (درمان گروهی، عمر و حادثه)، نظارت میدانی در حوزه درمان با حضور مدیرعامل و معاون فنّی و عملیات بیمه‌ای، برگزاری نشست های متعدد در حوزۀ درمان با شرکت بیمه‌گر برای به روز رسانی وضعیت پرداخت اسناد پزشکی، رفع مغایرت‎ها در خدمات رسانی و تلاش برای ایجاد رضایتمندی بیشتر و توسعه سامانه یکپارچه ارائه خدمات الکترونیکی به بازنشستگان صندوق انجام شده است.

از دیگر موارد می توان به طراحی و پیاده‌سازی خدمات الکترونیکی بازنشستگان شامل سامانه پیشنهادات، بیمه عمر و حوادث و مشاهده احکام حقوقی بازنشستگان و بهینه‌سازی و به‌ روز رسانی هاستینگ داخلی برای ارائه خدمات الکترونیکی بازنشستگان اشاره کرد.

در مورد پیگیری مطالبات صندوق از دستگاه‌ها نیز اخذ بخشودگی مالیات بالغ بر 3هزار میلیارد ریال سنوات گذشته صورت گرفته است‌که به‌‌رغم برداشت از حساب توسط دارایی با پیگیری‌های صورت گرفته در آستانه عودت قرار دارد.

تشکیل کمیته‌‌های "مقررات‌زدایی تمرکز‌زدایی" و" مبارزه با فساد و تعارض منافع" در ستاد صندوق و شرکت‌های تابعه، اصلاح و بازنگری فرآیند‌های سازمانی واحدهای تابعه موسسه با هدف حذف موازی‌کاری‌ها در جهت تسهیل خدمات‌رسانی به ذی‌نفعان،تدوین پیشنهادات اصلاحی در مورد بخشنامه‌ها، دستورالعمل‌ها، آیین‌نامه‌ها و مقررات حاکم بر صندوق است.

دیدگاه تان را بنویسید