جی پلاس؛

امام چگونه غائله منزل آیت الله شریعتمداری را خواباندند؟

امام خمینی در پانزدهم آذر ماه سال 58 و با اطلاع کامل از اتفاق ناگواری که در منزل آیت الله شریعتمداری رخ داده بود، پیامی خطاب به ملت ایران صادر کردند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار جی پلاس، به دنبال کشته شدن جوانی در منزل آیت الله شریعتمداری، امام خمینی (س) با اطلاع کافی از رویداد، برای جلوگیری از تفرقه و تشتت و نیز حفظ آرامش پیام زیر را در تاریخ پانزدهم آذر ماه سال 58 خطاب به ملت ایران صادر کردند:

 

"بسم‌اللّه‌ الرحمن الرحیم

ملت شریف مبارز ایران ـ ایّدهم‌ اللّه‌ تعالی

در این موقع حساس که کشور عزیز و اسلام بزرگ رو به رو با امریکای خونخوار است و لازم است همۀ قشرها با هم هماهنگ و هم صدا در مقابل دشمن بزرگ بایستند و فرصت به دست عمال اجانب و ریشه‌ های گندیدۀ طرفداران رژیم سابق ندهند، مع‌ الأسف گاهی شنیده می‌ شود که اشخاصی بی‌خبر از عمق مسائل، تحت تأثیر بدخواهان غائله بپا می‌ کنند، و خدای نخواسته موجب اختلاف و شکاف می‌ شوند. من اکیداً از همۀ ملت شریف می‌ خواهم که از مطالبی که باعث اختلاف و بهره برداری دشمن است احتراز کنید و به مراجع عظیم‌الشأن و علمای اعلام احترام گذارید. برادران بدانند که فاجعه‌ ای که در منزل حضرت آیت‌ اللّه‌ شریعتمداری پیش آمد،[1]به دست توطئه گرها است که باید محکوم شود؛ و توجه داشته باشند که این نحو امور را توطئه گران تکرار نکنند. من از تمام قشرهای جوان دانشگاهی و مدارس علوم دینیه و روشنفکران و دانشمندان و نویسندگان عاجزانه استدعا می‌ کنم در این وقت حساس از هر گونه اختلاف دست برداشته و دشمن بزرگ را هدف قرار دهند. من امروز این امر را تکلیف شرعی الهی و وظیفۀ ملی می‌ دانم. از خداوند تعالی وحدت کلمۀ ملت و عظمت اسلام و مراجع عالیقدر و پیروزی ملت مسلمان را خواستارم.

16 محرّم 1400 / 15 آذر ماه 58ـروح‌ اللّه‌ الموسوی الخمینی"

 

1 ـ در بلوایی که توسط عده‌ ای آشوب‌طلب در قم برپا شد، یک جوان در منزل آقای شریعتمداری به قتل رسید. امام خمینی با وجود آگاهی کامل از ماجرا و حقایق آن، به منظور جلوگیری از تفرقه و خشونت، پیام بالا را صادر فرمودند. 

 

صحیفه امام؛ ج 11، ص 169

دیدگاه تان را بنویسید