معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران:

110 برنامه همزمان با هفته کتاب در تهران برگزار می‌شود

مرضیه محرابی معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران از برگزاری ۱۱۰ برنامه همزمان با هفته کتاب خبر داد که برگزاری نمایشگاه کتاب در ۱۰ شهرستان تهران و دومین جشنواره «خوانش ادبی» برخی از این برنامه‌ها محسوب می‌شوند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ مرضیه محرابی (معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران) در گفت‌وگو با ستاد خبری بیست‌نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، ضمن اشاره به برگزاری 110 برنامه همزمان با هفته کتاب توضیح داد: 10 نمایشگاه کتاب در 10 شهرستان تهران برگزار خواهد شد و در کنار آن تقدیر از مروجان و فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی نیز اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: در این هفته دومین دوره جشنواره «خوانش ادبی» با عنوان «پنجه آفتاب» نیز با حضور علاقه‌مندان و فعالان حوزه ادبیات به شیوه دورهمی برگزار خواهد شد و در آن افراد به خوانش متون نظم و نثر کهن ادبیات فارسی می‌پردازند.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران همچنین از تجلیل از دهیاران برتر شهرستان‌ها از جمله ری خبر داد و یادآور شد: این دهیاران به ‌دلیل توجه به موضوع کتابخوانی و فعالیت‌هایی که در حوزه کتاب و فرهنگ مطالعه داشته‌اند تجلیل خواهند شد.

وی در ادامه از اجرای برنامه پذیرایی کتاب خبر داد و افزود: همزمان با ایام هفته کتاب در این طرح با مراجعه به مراکز مختلف مثل بهزیستی و... برنامه اهدای کتاب خواهیم داشت. همچنین از دیگر برنامه‌هایی که برای این هفته پیش بینی شده است می‌توان به برگزاری نمایشگاه نقاشی و کاریکاتور ویژه کودک و نوجوان با موضوع کتاب و کتابخوانی اشاره کرد.

مرضیه محرابی در پایان گفت: برنامه‌های متنوع دیگری مثل جشن کتاب و کتابدار، رونمایی و نقد و بررسی کتاب‌های تازه منتشر شده، نشست‌های کتابخوانی، عصر شعر و کتابخوانی نیز همزمان با هفته کتاب اجرا خواهد شد.

بیست‌و‌نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از بیست‌وچهارم آبان‌ماه آغاز شده و تا یکم آذرماه ۱۴۰۰ با شعار «جای خالی را با کتاب خوب پُر کنیم» در سراسر کشور ادامه دارد.

دیدگاه تان را بنویسید