حضور چینی ها در ایران برای اجرای قانون جهش تولید مسکن به کجا رسید؟/ یک نماینده مجلس: نیازی به حضور خارجی ها نداریم

شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس اظهار کرد: با توجه به ظرفیت ها و دانش فنی موجود در کشور مشکلی برای اجرای قانون جهش تولید مسکن نداشته و نیازی به حضور شرکت های خارجی نداریم‌.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: اینکه ما بخواهیم اجرای کل پروژه ساخت و ساز مسکن را به شرکت های خارجی بدهیم با توجه به ظرفیت های بالای داخلی اصلا قابل قبول نبوده بلکه صرفا انتقال فناوری نوین جای بحث دارد.

اقبال شاکری درباره اخبار منتشره در خصوص مشارکت چینی ها برای ساخت مسکن در داخل کشور، بیان کرد: ما در حوزه توانمندی داخلی چه از لحاظ نیروی کار و چه از لحاظ شرکت های سازنده و طراح و چه از منظر فناوری های مورد نیاز و حتی فناوری های نوین نظیر( BIM) در بخش عمرانی قوی بوده و توانایی ساخت مسکن مورد نیاز کشور را با تکیه بر ظرفیت های بالای داخلی داریم.

این عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه اظهار کرد: با توجه به ظرفیت ها و دانش فنی موجود در کشور مشکلی برای اجرای قانون جهش تولید مسکن نداشته و نیازی به حضور شرکت های خارجی نداریم‌ اما زمانی است که در یک کشور خارجی فناوری جدیدی ایجاد می شود که می تواند به اهداف ما سرعت ببخشد آنگاه جای بحث وجود دارد که ما این فناوری نوین را به داخل کشور منتقل کنیم.

 

اینکه باز بخواهیم به اسم انتقال فناوری نوین کل اجرای پروژه را به شرکت های خارجی بسپاریم قابل قبول نیست‌

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اما اینکه باز بخواهیم به اسم انتقال فناوری نوین کل اجرای پروژه را به شرکت های خارجی بسپاریم قابل قبول نیست‌ و از منظر قانون استفاده حداکثری از توان داخلی نیز، این امر ایراد دارد. فقط انتقال فناوری های نوین از کشورهای خارجی به داخل جای بحث دارد آن هم نباید به گونه ای باشد که فقط با آن فناوری یک پروژه اجرایی شود و اصل فناوری به ما منتقل نشود.

 

صرفا انتقال فناوری نوین جای بحث دارد

 

شاکری در پایان تاکید کرد: اینکه ما بخواهیم اجرای کل پروژه ای را به شرکت های خارجی بدهیم اصلا درست نیست. ما از دانش فنی و ظرفیت تخصصی لازم در حوزه عمرانی برخوردار بوده و صرفا انتقال فناوری نوین جای بحث دارد. آن هم در شرایطی که اجرای پروژه بر عهده پیمانکار داخلی و مشارکت بخش خصوصی باشد. ما هیچ نوع کسری برای ساخت و ساز در داخل کشور نداریم و قطعا ظرفیت های داخلی ما کافی است. ما صرفا با به روزرسانی فناوری ها و دانش فنی خود موافق هستیم./ ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید