برای فرزندآوری پولی داده نمی شود؛ پرداخت سه وام 10، 20 و 30 میلیون تومانی/ به‌ازای هر فرزند 15 درصد تخفیف مالیاتی در نظر گرفته می‌شود

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: مباحثی درباره طرح مذکور مطرح شده بود مبنی بر اینکه «قرار است به‌ازای تولد هر فرزند، مبالغی به والدین داده شود» که درست نیست. در این طرح آمده است که «با تولد فرزند اول ۱۰میلیون، فرزند دوم ۲۰میلیون و فرزند سوم ۳۰میلیون تومان تسهیلات به خانواده آنان داده شود.» بنابراین قرار نیست پول نقد به آنان داده شود، بلکه تسهیلات قرض‌الحسنه اعطا خواهد شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ نماینده مردم اصفهان گفت: در طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ذکر شده با تولد فرزند اول ۱۰میلیون، فرزند دوم ۲۰میلیون و فرزند سوم ۳۰میلیون تومان تسهیلات به خانواده‌ها داده شود.

امیرحسین بانکی‌پور، نماینده مردم اصفهان درباره آخرین وضعیت طرح «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» اظهار کرد: متاسفانه در چند سال گذشته نرخ ازدواج و فرزندآوری به طور چشمگیری کاهش یافته و در این طرح، خانواده در اولویت است و ما تسهیلاتی را در زمینه‌های مختلف برای آنان در نظر گرفته‌ایم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مباحثی درباره طرح مذکور مطرح شده بود مبنی بر اینکه «قرار است به‌ازای تولد هر فرزند، مبالغی به والدین داده شود» که درست نیست. در این طرح آمده است که «با تولد فرزند اول ۱۰میلیون، فرزند دوم ۲۰میلیون و فرزند سوم ۳۰میلیون تومان تسهیلات به خانواده آنان داده شود.» بنابراین قرار نیست پول نقد به آنان داده شود، بلکه تسهیلات قرض‌الحسنه اعطا خواهد شد.

او ادامه داد: همچنین در طرح «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» آمده است که «به وام ساخت و جعاله مسکن خانواده‌ها به‌ازای هر فرزند ۲۵درصد اضافه می‌شود و زمان بیشتری برای بازپرداخت آن وام خواهند داشت.

 

به‌ازای هر فرزند ۱۵ درصد تخفیف مالیاتی در نظر گرفته می‌شود

 

او بیان کرد: همچنین در طرح «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» تاکید شده «پدر و مادری که دارای سه فرزند هستند، باید از امنیت شغلی برخوردار شوند و هیچ فردی حق ندارد آنان را در زمینه شغلی تهدید و بیکار کند.» علاوه بر این، والدینی که دارای سه فرزند هستند، در زمینه ساخت‌وساز مسکن به آنان تخفیف داده می‌شود. برای والدینی که فرزند سوم آنان به دنیا می‌آید، به‌ازای هر فرزند ۱۵ درصد تخفیف مالیاتی در نظر گرفته می‌شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین در طرح «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» آمده است که در همه اداره‌ها، مراکز فرهنگی و اماکن عمومی باید اتاق ویژه مادر و کودک وجود داشته باشد. حتما اداره‌ها باید مهدکودک داشته باشند یا آنکه با مهدکودک‌ها قرارداد ببندند.

 

منبع: شهروند آنلاین

دیدگاه تان را بنویسید