تکلیف استخدام 35 هزار پرستار تا یک ماه آینده باید روشن شود

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف شد حداکثر تا یکماه آینده (۲۰ آبان) وضعیت پرستارانی را که در آزمون استخدامی وزارت بهداشت شرکت کرده اند، تعیین تکلیف کند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ با تصویب کارگروه مشترک کمیسیون بهداشت مجلس، دولت و سازمان نظام پرستاری، مقرر شد، وضعیت استخدام حدود ۳۵ هزار پرستاری که در آزمون استخدام وزارت بهداشت شرکت کرده‌اند تا یک ماه آینده مشخص شود.

روابط عمومی سازمان نظام پرستاری نوشت: در پی تصویب تشکیل کارگروه رسیدگی به مطالبات پرستاران، متشکل از نماینده وزارت بهداشت، سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور استخدامی از طرف دولت، نماینده کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و نماینده سازمان نظام پرستاری، اولین جلسه این کارگروه برگزار شد.

در این جلسه که با حضور نمایندگان اعضای کارگروه در محل کمیسیون بهداشت و درمان مجلس برگزار شد، موضوع تعیین تکلیف اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری و تعیین تکلیف استخدام پرستاران در وزارت بهداشت بررسی شد.

 

سه پیشنهاد در خصوص استخدام پرستاران به تصویب رسید

 

در جلسه پس از بحث و بررسی موضوع استخدام پرستاران، سه پیشنهاد به تصویب رسید. بر اساس این مصوبات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف شد حداکثر تا یکماه آینده (۲۰ آبان) وضعیت پرستارانی را که در آزمون استخدامی وزارت بهداشت شرکت کرده اند، تعیین تکلیف کند.

 

وضعیت حدود ۳۵ هزار پرستار هنوز مشخص نشده است

 

وزارت بهداشت در یکسال گذشته و پس از پاندمی کرونا با پیگیری‌های سازمان نظام پرستاری، مجوز استخدام حدود ۵۲ هزار پرستار را صادر کرده است اما بر اساس آمارهای موجود تاکنون حدود ۱۷ هزار پرستار به طور قطعی استخدام و جذب شده‌اند و وضعیت حدود ۳۵ هزار پرستار دیگر هنوز مشخص نشده و درگیر فرآیندهای استخدامی و اداری است.

بر اساس مصوب کارگروه پیگیری مطالبات پرستاران، وزارت بهداشت مکلف شد، حدود ۳۵ هزار پرستار باقیمانده را که مراحل استخدام آنان در حال انجام است، بکارگیری کند. مراحل گزینش آنان انجام شود و در مراکز بهداشتی و درمانی بکارگیری شوند.

مصوبه دیگر این کارگروه تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و قراردادی بود. بر این اساس وزارت بهداشت موظف شد، آمار پرستارانی را که به صورت شرکتی در مراکز بهداشتی و درمانی مشغول فعالیت هستند، به کمیسیون بهداشت مجلس اعلام کند تا در مورد تبدیل وضعیت این نیروها تصمیم گیری شود و در صورت لزوم موانع قانونی و اداری آن بر طرف شود.

در این جلسه نمایندگان همه دستگاههای حاضر در کارگروه رسیدگی به مطالبات پرستاران؛ بر لزوم تغییر وضعیت پرستاران شرکتی به پیمانی تاکید کردند.

بر اساس سومین مصوبه این کارگروه، مقرر شد کارگروه تعیین استاندارد پرستار به تخت بیمارستانی بین وزارت بهداشت، سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور استخدامی ایجاد شود و با فعالیت این کارگروه در اسرع وقت، استاندارد ملی نسبت نیروی پرستار به تخت بیمارستانی یا جمعیت در کشور تعیین شود تا بر اساس آن، پیش بینی‌های لازم برای تربیت نیرو و صدور مجوزهای استخدام پرستار در وزارت بهداشت انجام شود.

در این جلسه مقرر شد، موضوع اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در جلسه ویژه‌ای طی هفته آینده بررسی شود.

دیدگاه تان را بنویسید