گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جی پلاس مطرح شد؛

علت نوسانات روزهای اخیر بازار بورس چیست؟

یک کارشناس بازار سرمایه علت نوسانات روزهای اخیر بازار بورس را دو موضوع تغییرات احتمالی مدیریتی و ابهام در نرخ بهره عنوان کرد.

گروه اقتصاد و درآمد - زهرا پرچکانی: درجا زدن شاخص بازار بورس در محدود یک میلیون چهارصد هزار واحدی در روزهای اخیر سبب تشکیل نموداری سینوسی از روند معاملات بازار بورس شده است. 

برای پاسخ به این سوال که چرا مسیر بازار سرمایه بر مدار صعود یا سقوط قرار نمی گیرید با همایون دارابی کارشناس این حوزه به گفت و گو پرداخته ایم. 

دارابی در پاسخ به خبرنگار جماران، گفت: با اینکه وضعیت بازار جهانی خوب است و نرخ ارز شاهد ثبات است مهمترین مسئله موثر بر روند بازار موضوع تغییرات مدیریتی است چون احتمال جایجایی ها در هیات مدیره و ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار وجود دارد.

وی افزود: موضوع دیگری که در این روزها مهم است مسئله اوراق مشارکت و اوراق دولتی است چراکه با وجود تغییرات نرخ بهره سهام داران منتظر هستند ببینید تغییرات دراینباره تشدید می شود یا خیر در نتیجه خریداران با وجود این ابهامات دست نگه داشته اند تا وضعیت روشن تر شود. باید منتظر ماند و دید در دو سه روز آینده که چه اتفاقی رخ می دهد.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درخصوص تاثیر سهام شرکت های بزرگ بر ریزش های اخیر گفت: نوع سهام ها در رفتار خریداران تاثیری ندارد و همه عرضه ها بیشتر به خاطر عوامل بیرونی بازار است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.